Ford Capri MkII (1974)

Pár napig úgy tűnt, van remény, de a vezetőség végül megcáfolta a pletykákat, egyelőre biztosan nem készül el a Capri utódja. Bánjuk a kölniek óvatoskodását? Igen, de döntésükért mégsem hullatunk könnyeket, az új kupé ugyanis a Ford Focus háromajtós kivitele lett volna némi fazonigazítással. A még mindig jól csengő név ennél azonban többet érdemel. A Capri egyike a hetvenes-nyolcvanas évek autós legendáinak, egy igazi álomautó, vérbeli sportmodell, szívbemarkoló kupéformával, erős motorokkal, hátsókerék-hajtással.

Ford Capri MkIII (1978)

Lehet, hogy a mai trendeknek már nem felel meg maradéktalanul ez a koncepció, de aligha lesznek olyan autórajongók, akik többé bármilyen lelki kötődést éreznének egy egységnyi mennyiségű fémből és műanyagból álló, apró, lomha, elsőkerék-hajtású, hibrid vagy elektromos járműért, melyet háromajtós felépítése vagy agresszív fröccsöntött lökhárítója miatt már sportautóként próbálnak lenyomni a torkukon, és a zéró károsanyag-kibocsátással vagy az újrahasznosítható üléshuzattal szeretnének mosolyt csalni az arcukra.

Martin Shaw és Lewis Collins a "The Professionals" című sorozatban

Ez persze egy sötét jövőkép, őszinte lelkesedéssel várjuk az élvezetesen vezethető, izgalmas formájú, tisztességes hatótávolságú villanyautókat, melyek újra képesek lesznek érzelmeket kiváltani. Tudjuk, reméljük, hogy valahol ott bujkálnak a fejlesztőközpontokban, lelkes mérnökök fejében, akik csak arra várnak, hogy a marketingesek újra felismerjék az egykori klasszikusok titkát, és engedjék újra szabadon szárnyalni a fantáziájukat. Nem látunk bele a világcégek kutatásaiba, de szerintünk a potenciális vevőkör is inkább ilyen autókra vágyik.

Lewis Collins a "The Professionals" forgatásán

A Focus alapú modell elsősorban a hot hatch-ek rajongóinak vérnyomását pumpálhatta volna fel, arra azonban ott vannak a nagyszerű ST és RS modellek, ebben a formában pedig legfeljebb a Volkswagen Sciroccóval tudott volna versenyezni, amely az eredeti koncepcióhoz hűen a Golf vérpezsdítő kivitele, ezzel együtt jelenleg a konszern egyik legizgalmasabb modellje. Hasonlóan gondolkoznak az Opelnél is, hiszen a GTC Paris tanulmány leleplezésekor kérdésünkre elmondták, nem kap utódot a Manta és a Calibra, a látványos kompaktot szánják a benzinvérű vásárlóknak.

Opel Manta B 400 (1981)

Példát vehetnének a franciákról, akik bátrak voltak, és mertek egy igazán különleges, egyedi sportmodellt tervezni a 308 alapjaira. Az RCZ nem csak egy látványos csomagolás, hanem az utóbbi évtizedek egyik legjobb Peugeot-ja. Azóta a németek is meggondolták magukat, állítólag a Ford bejelentésére döntöttek úgy, hogy mégis terveznek valódi utódot a középkategóriás alapokra épülő kultuszautóknak, és nem hagyják veszni az Insigniát bevezető 2007-es GTC kupé tanulmányt. Egyelőre azonban nem éljük bele magunkat.

Opel GTC Concept (2007)

Amíg megérkeznek az első rajzok, sötétben fotózott tanulmányautók és kémfotók, nem marad más, csak a nosztalgia. Az 1977 és 1983 között forgatott, The Professionals című angol tévésorozat sztárja a Ford Capri volt, a CI-5 különleges egység két nyomozójának szolgálati autója, melyet nem csak néhány másodpercig mutogattak a képernyőn. Éles helyzetekben is bevetették, minden epizódban több látványos, számítógépes trükkök nélküli autós üldözéssel örvendeztették meg a brit nézőket, mellyel hétről-hétre újabb rajongókat szereztek az autónak.

Az 1978-as Man Without a Past (A múlt nélküli ember) című részben egyikük összetűzésbe kerül három ballonkabátos fickóval, akik egy 1971-es Triumph volánja mögött folyton a nyomában vannak, majd egy kis kergetőzés után lelepleződnek. A békés külvárosi utcákat és az angol vidéket motorzúgás és gumicsikorgás veri fel, a harmadik generációs Capri pedig remekel. Ebben a kétperces hajszában minden benne van, amiért rajongásig szeretjük a sportautókat. Ha szerencsénk van, nem csak régi filmkockákon találkozhatunk velük.