Nem mostanában készült az alábbi cikk és videó, de még mindig nagyon tanulságos. Egy jól felkészült csaló, gyakorlatilag azt csinál az autóval, amit csak akar.

A távnyitóról lehallgatott kóddal a mai autók többsége könnyedén kinyitható. A profi tolvajok az értékek kirámolása után be is zárják az autót, így a rablás sokszor sokáig nem is tűnik fel. Rosszabb esetben a tolvajoknak nem az autókban hagyott érték kell, hanem maga a jármű, amit kinyitva már könnyebb el tudnak vinni.

"A cigidoboz nem jó, azt megnézik a hajléktalanok, nincs-e benne egy maradék szál” – figyelmeztet neve elhallgatását kérő kapcsolatunk, miközben a fekete szigetelőszalagba csomagolt kódlopó elektronikát próbáljuk elrejteni a parkolót szegélyező gazba. Maga a készülék pici, nagyjából akkora, mint tápegysége, egy normál 9 voltos elem. Speciális akksikkal még kisebb is lehetne, de nem éles bevetésre, csak egy bemutatóra készülünk: hogyan működik a távirányítós riasztók és ajtónyitó szerkezetek ellensége. Végül egy papírzsebkendő zacskón akad meg a szemünk, a berendezés éppen elfér benne, és a szemetes környezetben tényleg nem feltűnő.

A gaz közé rejtett zacskótól néhány méterre áll „tesztautónk”, egy második generációs A6-os Audi. Gazdája a szokásos módon, a gyári távirányítóval zárja az ajtókat, majd – mintha csak visszatérne az autóhoz – újra kinyitja azokat. Kíváncsian bontjuk a papír zsebkendő zacskót, vajon a kis, konyhaasztalon forrasztott készülék megfogta a két jelet? Számítógépes csatlakozót illesztünk a kimenetére, az egyszerű laptopon betölti magát a kódlopóhoz tartozó szoftver. Egyetlen ki-be gombnyomás elég volt: a vett jelekből már meg is született az elemzés, a DOS alatt futó program kijelzi az Audi elektronikájának verziószámát és azt is, hányadik gombnyomás volt ez az autó életében. Persze ez mind semmi: eközben a gép az adatokból előállított egy olyan jelet, amivel legközelebb mi magunk nyithatjuk a zárat.

Élesedik a helyzet. Egy újabb házi barkács-elektronika, egy távirányító bukkan elő, amely az előzőhöz hasonló dokkolóval kapcsolódik ugyanarra a laptopra. Az adatok áttöltése után máris mehet a próba: sikerült a kódlopás, a gyári távirányító nélkül is kinyitottuk az ajtókat. A lopott kóddal úgy működik a barkácsolt szerkezet, mint az eredeti távirányító, így a tolvaj nem hagy nyomot maga után.

(Az eredeti cikk az Autó2 újság 2008/8. számában jelent meg)