Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kuka, Linda, Babetta

A Nordschelife-blog csúcsra járatása kicsit elvonta energiáinkat a nem kevésbé népszerű és kiemelt jelentőségű Babetta-blogról, de ez természetesen nem koncepció, csak időszakos kihagyás. Kárpótlásképp egy igazán különleges képpel folytatjuk, amelyet Gulyás kolléga akkor talált, amikor - érthetetlen tájékozatlanságát enyhítendő - Görög Zita álesküvője kapcsán keresett valós információt az modell családi állapotát illetően. Köszönjük, Peti!



0 Tovább

Döbbenetes információ a Babetta-gyártás árnyoldalairól

Egy olvasónk meghökkentő információt osztott meg velünk a Babetta-gyártás sötét korszakáról. Állítólag - a mi tulajdonukban is lévő - 210-es szériának annyira rosszul sikerült a kétfokozatú automata váltója, hogy már a gyárban kihagyták a második fokozatot. Tovább részletek a levélben.



Üdvözletem a "Babetta Blog" csapatnak!

 

Mint büszke Babetta 210 tulajdonos, a legnagyobb örömmel néztem a Babetta-mentés videóját. Hajrá és csak így tovább! A témával kapcsolatban szerintem fontos és érdekes információkkal rendelkezem, melyekről, úgy érzem, a szerkesztőségnek, esetleg a további olvasóknak is tudniuk kell, illetve lehet ,hogy a további olvasók mindenkinél többet tudnak...

Részemről a kilencvenes évek közepén vettem kéz alatt egy Babi 210-est jutányos áron. A külcsíny helyreállítása, az "optikai tuning" után hamar kiderült, hogy a moci egyáltalán semmi módon nem akar indulni, tehát sort kerítettem egy motorgenerálra. A fő hiba a hengergyűrű törése volt, de akadt mellette más érdekesség is...

Első megközelítésben beszereztem a hozzá tartozó robbantott ábrás gépkönyvet. A motorblokk szétszedése után azt vettem észre, hogy valami nem stimmel, ugyanis a gépkönyv robbantott ábráin feltüntetett alkatrészeknek a fele nem volt megtalálható a motorblokkban. Azt hittem, hogy erősen átvertek, de nem!

A hiányzó alkatrészek listájával elmentem az Ó utca 2-ben (kb. az ezredfordulóig) működő remek motoros boltba. Mint kiderült, a bolt vezetői közvetlen kapcsolatban álltak a Babettákat összeszerelő gyárral, a pótalkatrészeket és az információkat is közvetlen onnan szerezték be (már amíg működött a bolt). A meglepetés akkor ért, amikor leadtam a rendelési listát. Az általam kért alkatrészek szinte mindegyike a 210-es Babetta második sebességéhez kellettek (volna).

Amit a következőkben előadok, az nem az én agyszüleményem, hanem a motoros bolt tájékoztatása! A következőket hallottam:

A 210-es Babetta típust eredetileg kétfokozatosra tervezték, és eleinte két fokozattal is gyártották a nagyobb sebesség és takarékosabb üzemmód érdekében. Az első és a második fokozatot is röpsúlyos kuplungváltó indította. A tesztelések és az eladott darabok használata során azonban kiderült, hogy a második fokozatot indító váltó gyakorlatilag nem úgy működik, ahogy a tervezőasztalon elképzelték. Amiért a második fokozatot beleszerkesztették, azt a motor nem tudta teljesíteni. Állítólag a kétsebességes Babi 210-es lassúbb lett, mint az egysebességes.

További probléma, hogy a nem teljesült sebességnövelés mellett a második sebességet indító váltó rengeteg bosszúságot okozott, ugyanis a városi forgalomban gyakori, egyben nem megfelelő hirtelen váltáskor egyszerűen elnyíródott vagy eltörött. A videóban bemutatott, drága pénzen helyreállított és megvásárolt piros 210-es Babival is valószínűleg ez történhetett.

Az én 210-es Babettámnál kiderült, hogy azért nincs benne a második sebességhez szükséges összes alkatrész, mert azt a gyárban már bele sem rakták! Állítólag a gyártó úgy korrigálta a rossz műszaki fejlesztést, hogy a kétsebességes Babettába a továbbiakban már nem rakta be a második sebességet. Nekem is egy ilyen: "egysebességes kétsebességű" 210-es Babettám van.

Részemről az "egysebességes kétsebességű" Babettával simán teljesítem az álomhatár 52 km/óra sebességet. Sőt mi több, ezen túlmenően azt hallottam, hogy ha a kipufogódob fojtását kivesszük, a Babi elérheti a 60 km/óra sebességet is, van akinek már sikerült, csak városi forgalomban egy kicsit hangos.

Ennyit a személyes tapasztalatomról és az általam hallott legendákról. Sosem dolgoztam a Jawa gyárban, tehát csak a mendemondára támaszkodhatom. A sikertelen műszaki fejlesztést a Jawa valószínűen nem reklámozta túlságosan. Azt, hogy az "egysebességes kétsebességű" műszaki kivitel után milyen megoldást találtak a rendesen működő második fokozatra: nem tudom. Lehet, hogy feltárták a hiba okát és újra elkezdtek "kétsebességes kétsebességű" Babettát gyártani. Mindenesetre létezett és a mai napig fut egy széria, amelyből a második sebességet gyárilag kihagyták. Mint mondtam, nekem ilyen van.



Ez volt tehát a megdöbbentő történet, minden észrevételt, véleményt, esetleg további információkat erre az emailcímre várunk.

0 Tovább

Motorgyűjtemény a hetedik emeleten

Kiássa, megpucolja, kicserél rajta ezt-azt, és felteszi a szekrény tetejére - így lehet röviden összefoglalni Algács József leletmentő munkáját, aki szobrok vagy festmények helyett régi motorkerékpárokkal tölti meg hetedik emeleti panellakásának szabad felületeit. Sem a harminchárom motor, sem a terület nem elég, de minden tekintetben növekedés várható.

Forrás: [origo]



Hét gyerek, feleség, kutya - szép életmű, ám Algács József nem elégszik meg ennyivel. Lelkesen gyűjti a régi motorkerékpárokat, vagy inkább azok roncsait, amelyeket ha nem is szalonállapotra újít fel, de mindenképpen megőriz az utókor számára.

Eddig azonban - egy, a csepeli sétálóutcán rendezett kiállításon kívül - nem nyílt lehetőség bemutatni a szívvel, lélekkel gondozott gyűjteményt, ezért a motorok Józsi bácsi lakásában (falra szerelve, szekrény tetején, vagy ahol épp akad hely) és a ház pincéjében várják a fordulatot, amelyre hamarosan sor kerülhet.

Ezenkívül Babetta-chopperről, világjáró Danuviáról és a gyűjtemény értékéről is szó esik a hetedik emeleti motorrajongóról szóló videónkban.

 

0 Tovább

Vége az egyoldalúságnak

Milyen nagyszerű gondolatok! Micsoda szofisztikált stílus! Mily csodálatos szerkezet! - kommentálhatták babettás posztjainkat olvasóink, de csak magukban vagy szűk családi, baráti körben. Eddig legalábbis.



Mostantól ugyanis lehetőség nyílik ország-világ előtt dicsérni a csehszlovák ipart, és mopedünk vállalkozó kedvű tulajdonosait. Esetleg kritikával illetni minket, szidni, tanácsot adni, drukkolni, témát felvetni, szóval mindent, ami a kulturált társalgás szabályaival nem ellentétes.

Egy regisztráció (freemailes vagy T-online-os e-mail címmel rendelkezőknek még az sem), és máris megnyílik blogunk közösségi tere.

Klikkeljen a bejegyzések alatti Kommentálja ön is! feliratra!

0 Tovább

Lángoló Babetta-kipufogó

Lelketlen fiatalok úgy kínoznak egy szegény kismotort, hogy felgyújtják a kipufogóból ömlő benzin- és olajdús gázokat, majd hangos üdvrivalgásban törnek ki. A ráadásvideóban kiderül, miként néz ki egy Babetta autókipufogóval.

 





A kipufogó témakörnél maradva mutatjuk be az alábbi videót, amelyben egy mentálisan ugyancsak megkérdőjelezhető állapotban lévő tulaj tuningolta a Babettáját.

 

 

Véleményeket, ötleteket, babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.

0 Tovább

Babettából kerékpár - egy mozdulattal

A szerviz után óramű pontossággal járt Babettánk, amely sajnos pont egy lélektani pillanatban robbant le és adta fel a harcot a Lamborghinivel szemben. Szerencsére a motorból egy mozdulattal biciklit lehet csinálni, így elmaradt a szégyenteljes hazatolás. Persze a "bringázás" sem volt egy fáklyásmenet.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]



Lencsés kolléga kincset érő kézikönyvét már megérte átböngészni, ugyanis segítségével egy mozdulattal biciklivé avanzsált Babettánk, miután úgy döntött, hogy lerobban. A folyamatot az alábbi módon mutatja be a használati könyv: "A lánckerék tengelyének végén lévő perselyt húzzuk ki és forgassuk el 90 fokkal jobbra, vagy balra addig, amíg az egy kis kattanással egy keveset visszaugrik. Ezáltal leválasztottuk a motort a pedállal történő hajtásról, hátsó kereket a bal oldali láncon keresztül hajtjuk meg közvetlenül a pedálokkal".

Így tettünk.

Véleményeket, ötleteket, babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.

0 Tovább

Babetta-himnusz

Az alábbi videó ékes bizonyítéka annak, hogy zenei fronton is az egyik legkreatívabb nemzet vagyunk. Az Omega Régi csibészek című örökzöld slágere soha nem volt és - megkockáztatjuk ezt a kijelentést - nem is lesz ilyen jól feldolgozva.




Az ugyancsak remek és meglehetősen minimalista stílusban készült klip fantasztikus összhangban van a dalszöveggel, amin még a bukósisak hiánya és a kissé viseletes papucs-szürke zokni kombó sem tud rontani.

Véleményeket, ötleteket, babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek