Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Merci-rettenet Oroszországból

Mercedest ízlésesen tuningolni nem egyszerű dolog, de így elrontani, ahogy azt a képen látható, régi W124-es gazdája tette, talán még nehezebb lehetett.

Forrás: [origo]



Talán Mercedes-bontója is van, ezért van a teljesen új orron az épp most leváltott CLK-generáció fényszórója, a Darth Vader stílusú hűtőmaszk ötletét pedig a német ASMA tuningcégtől lopták el.

Forrás: [origo]

De a legfurább mégiscsak a szögletes középső résszel cseppet sem harmonizáló far, amelyen az aktuális SLK hátsó lámpái láthatóak.

Forrás: [origo]

Ha ez még nem lenne elég az ízlésrendőrség kihívásához, akkor vessünk egy pillantást a kétszer három kipufogóvégre, a motorháztetőbe és az első sárvédőkbe vájt kopoltyú alakú hűtőnyílásokra, a rengeteg álkróm díszítésre, a Brabus-felni krómozott másolatára vagy a prémium autóhoz kevéssé illő, versenyautós stílusú tanknyílásra.

Forrás: [origo]

0 Tovább

Jó ránézni

Lassan klubot alapíthatnánk a blogolvasó Babetta-tulajdonosokból. Egyelőre nem tesszük, de szívesen közöljük Gilányi Richárd beszámolóját.

Fotó: Gilányi Richárd



Sikerült hozzájutnom egy 72-es nagykerekű Babettához. Tíz évet állt egy padláson, utána kb. 2-3 évet a szabad ég alatt. A motorja nem forgott, vastagon belepte a kosz, elég siralmasan nézett ki. Eddig nem nagyon voltam Babetta-rajongó, de ez a típus megtetszett. A motort hazavittem, és nekiláttam életre kelteni.

Fotó: Gilányi Richárd

Kivettem a motort és szétszedtem. A dugattyú úgy bele volt gyógyulva a hengerbe, hogy a hajtókar inkább eltört mint hogy megmozduljon. Miután kiszedtük a dugattyút, kezdődhetett az alkatrészszerzés és -felújítás. Hajtókarcsere, főtengely-centrírozás, csapágyak és szimeringek cseréje, tűszelep- és úszócsere, gyertya és gyújtásalaplap. Közben a vázat, tankot, kerekeket, kipufogót szétszedtem, és megtisztogatva összeraktam. A motor is kész lett, beszereltem, de az első napokban nem akart összeállni.

Fotó: Gilányi Richárd

Nehezen indult, nem akart pörögni, fulladozott, bizonytalan volt az alapjárat. Nem adtam fel, és szépen lassan addig-addig állítgattam, hogy most már jó lett. Könnyen indul, meglepően jól megy (hidegen 39-40, melegen 45 km/óra körül).

Fotó: Gilányi Richárd

A festése gyári, de már itt-ott elég viseltes, a képeken is látszik. Talán télen lesz idő lefesteni. A környéken nem láttam másik nagykerekű Babettát, és már majdnem örültem neki, hogy csak nekem lesz errefelé, mire a munkatársam megszerzett egyet, ami szintén sokat állt, de az pöccre indult, és azóta is megy.

Fotó: Gilányi Richárd

Van, amikor mind a ketten azzal megyünk dolgozni, és amikor a két motort egymás mellé tesszük, jó rájuk nézni.

0 Tovább

Egy szürke villamos

Bár a BMW - sok más autógyártóhoz hasonlóan - még adós a teljesen villamos hajtású autóval, ennek az E36-os 3-asnak a tulajdonosa valamiért mégis azt gondolta, hogy nem gázolaj, hanem elektromos áram hajtja az autóját.

Fotó: Gulyás Péter [origo]



Más magyarázata nem lehet annak, amiért a villamospályára hajtva kerülte ki a Margit körúton az ismert bevásárlóközpont felé kígyózó dugót a kánikulában. Persze így is lehet nyerni pár percet, meg pár gyűlölő tekintetet. Hol van ilyenkor egy rendőr? - kérdezhetik sokan, hiába.

Másrészt a kopottas 318tds jó példa arra is, hogy egy alapvetően szép formájú sportszedánt hogyan lehet elrontani a lehető legolcsóbb alufelnikkel és egy ronda vonóhoroggal. Szerencsére a tuningszlengben "Lexus-lámpaként" ismert hátsó lámpa és a sufnioptika lemaradt róla - lehet, hogy pont azért igyekezett a tuning-shopba.

0 Tovább

Közúti teszten az öntisztuló autó

Autótulajdonosok álma, autómosók rémálma: lencsevégre kaptuk az első öntisztuló autó prototípusát.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]



Lemossuk, bekoszolódik. Megint lemossuk, megint bekoszolódik. És ez így megy a végtelenségig. Hiába költjük a pénzt az autómosóban, hiába slagozzuk hétvégén kocsinkat, elég egy kis por, egy pocsolya, ne adj isten eső, és oda az egész.

Mindenképpen jó hír tehát - egy viszonylag szűk, autómosásból élő réteg érdekeit leszámítva -, hogy már túljutott a laboratóriumi fázison az öntisztuló autó prototípusa, és megkezdődtek a közúti tesztek.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Epekedve várjuk a sorozatgyártást.

0 Tovább

Az öcsödi bigfoot

Létezett összkerékmeghajtású Syncro változat a Volkswagen Santanából, bár itthon még nem láttunk. Lehet, hogy megtaláltuk?

Fotó: Féjja Zsolt [origo]



Nem ismerem az öcsödi lakosok autótuningolási szokásait - elképzelhető, hogy ablakfóliával és futómű-ültetéssel már nem lehet kitűnni. Megoldás persze van: ha mindenki ültet, akkor emelni kell.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Ezt tette az az ismeretlen járműkonstruktőr is, aki nem adta meg magát a peresgumi-divatnak: egy láthatóan elpusztíthatatlan, traktorkerekű alvázra helyezte Santanáját. A Passat négyajtós változata a maga korában elegáns autónak számított - tudta ezt a mérnöki pontossággal dolgozó Alkotó is. A presztízst itt azonban nem hajszálvékony, fautánzatú díszelem fokozza, hanem méretes gerenda, a karosszéria és az alváz között.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Hát, erre tegyen bilincset a közterület-felügyelő.

0 Tovább

Az egykerekezés veszélyei

Lám-lám, aki rutinra tesz szert egy kétkerekű hátán, előbb vagy utóbb kipróbálja az egykerekezést, ami - az alábbi videók tanúsága szerint is - megannyi veszéllyel járhat.

Forrás: [origo]



Első versenyzőnk egy Tomos kismotor nyergében gondolta úgy, hogy megmutatja a világnak egykerekezési tudományát, ám sajnos - a bíztató rajt után - a bokrok között fejeződik be a produkció. Ne kerülje el a figyelmünket, hogy a baj akkor kezdődik, amikor ifjú kaszkadőrünk - nyilvánvalóan a sikertől megrészegülve - kiint a kamerának.


 

Második videónk főszereplője szintén egy Tomos robogóval tesz kísérletet az egykerekezésre. A gondok itt is akkor kezdődnek, amikor egy trükköt vetne be ifjú barátunk. Ennél a videónál külön értékelni kell azt a rendezői húzást, hogy egy másik mozgó járműből kísérik a bátor egykerekezőt.


 

És végül álljon itt egy pozitív példa is, természetesen egy szép piros Babettával. Íme, így kell hibátlanul egykerekezni: tökéletes az első kerék felemelése és a gázkezelés, amellyel holtponton tartja a motort a fiatalember.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek