Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Most kell megijedni - baleset-megelőzési kampányfilmek

A középutat kell járni - mondta a sokkoló közlekedésbiztonsági kampányokról az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke az [origo]-nak adott interjúban. Megnéztük, milyen, a biztonságos vezetést elősegítő kampányfilmek születtek itthon és külföldön; míg Magyarországon a tipikus baleseti helyzetek kivédésére, addig Nagy-Britanniában inkább a rossz szokások elhagyására irányulnak.

Városban, már 50 km/órás sebességnél is maradandó sérülésekkel, halállal járhat egy baleset. A bekötetlen ember teste tehetetlenségénél fogva az erőhatás irányába repül. Ez az ausztrál videó bár már majdnem húszéves, mégis példaértékű. A be nem kapcsolt, a fizika törvényeinek kiszolgáltatott utas további sérüléseket okoz a biztonsági övvel védett vezetőnek.

 




Tévhit, hogy a légzsákkal felszerelt autóban nem kéne az övet használni. Eredetileg a hetvenes évek Amerikájában az öv helyettesítésére próbálták a légzsákot alkalmazni, de mint ilyen, nem vált be. Amit ma légzsák alatt értünk, az a Mercedes-Benz által kifejlesztett és 1980-óta alkalmazott Supplemental Restraint System (SRS) nevű rendszer, ami kiegészítő visszatartó rendszert jelent. Az elnevezésből is látszik, hogy a légzsákot az övrendszerrel együttes működésre tervezték. A légzsák csak a pirotechnikai övfeszítővel az ülésbe - szó szerint - préselt ember fejét és felsőtestét tudja megóvni a kormánnyal és a műszerfallal való találkozástól.

A következő videó a fő kérdése: "Mikor fogod abbahagyni, hogy iszol és vezetsz?".

 

 

A brit közlekedésbiztonsági videók erőteljes képi világukról ismertek. Először egy visszafogottabb darab.

 

 

És egy jóval nyomasztóbb:

 

 

A brit kampány kiterjedt a forgalomban résztvevő más szereplőkre, például a motorosokra is.

 

 

A magyarországi kampányokban néhány évvel ezelőtt legfeljebb gyurmabábok sérülhettek meg:

 

 

A leállósávban tartózkodás veszélyeiről szóló videóban sincs vér, de azért kellően ijesztő.

 

 

Az eddigi talán leghatásosabb videó a gyorshajtás veszélyességéről.

 

 

A brit filmhez hasonló - ahogyan azt Kiss Csaba, az OBB elnöke nyilatkozta nemrég - nem várható itthon. Úgy tűnhetne, a rendőrség kerüli a túlságosan nyomasztó kampányt, de nem így van. "Élőben" látni egy balesetet - pontosabban egy élethű szimulációt - még mélyebb nyomokat hagy, mint egy profin elkészített kisfilm. Ilyenek pedig vannak, ahogyan azt az alábbi videó is bizonyítja.

 

0 Tovább

Schumacher a plafonon száguldozik

Az idén visszatérő hétszeres világbajnokot hamar befogta új munkaadója, hogy reklámfilmekben szerepeljen. A videón a Mercedes-Benz új szupersportkocsiját, az 54 millió forintba kerülő, sirályszárnyas SLS AMG-t vezeti át egy alagúton úgy, hogy egy hurkot tesz meg - sokak szerint számítógépes technika segítségével - a plafonon.

 

 

 



0 Tovább

Tilosban parkolva őrzik a közrendet Terézvárosban

A kép sötétben, telefonnal készült, ezért segítségképp idemásoljuk a kocsi oldalán olvasható feliratot: Terézváros Közrendjéért és Közbiztonságáért Közalapítvány. Ennél sokkal jobban látszik a megállni tilos tábla, amely mögé gondosan leparkolták az Astrát, amíg kiszálltak, hogy ellenőrizzék a közrendet Terézvárosban.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]



0 Tovább

AS-módszerrel születnek újjá a veterán motorok

Algács Józsefről és meglehetősen különös hobbijának igen különös megvalósításáról már írtunk korábban. A motorgyűjtemény a hetedik emeleti panellakás falairól és szekrényeinek tetejéről - ideiglenesen - nagyobb területre, egy havi három fröccsért bérelt üres telekre költözött. AS-módszerrel felújított abszurdum-Riga, Mega-Puch és egy retro-Csepel teherautó tövében éreztük a fílinget.

Forrás: [origo]



Hét gyermek, feleség, kutya - sorolta tavalyi videónkban Algács József, mire büszke még harminchárom motorja mellett. Azóta gyarapodott a lista, a csepeli panellakást megtöltő gépek egy szintén csepeli telken kaptak ideiglenes helyet - rég volt ennyi fuvarja Józsi bácsi Skoda Favoritjának, végül azonban sikerült kerítéstől kerítésig megtölteni a hetekkel korábban még gazzal felvert kertet.

Segítő is akadt: Zoli - saját bevallása szerint ingyen, Józsi bácsi szerint jelképes összegért - lehel életet a motorokba, a Pannóniával több mint egy napot dolgozott, hogy egy rúgásra induljon, nem is nagyon áll szóba velünk, amíg nem dokumentáljuk kamerával az eredményt. Szívesen megtesszük, Józsi bácsi és Zoli pedig szívesen mesél, csak akkor hagynak magunkra, amikor betéved valaki a forgalmas útról. A húszévesnél idősebbeknek biztos előtűnnek emlékek, amint a motorok, bukósisakok és egyéb kapcsolódó (vagy nem kapcsolódó) tárgyak között időznek néhány percet. Jó a fílingje - szokták mondani búcsúzásképp, és ez Józsi bácsi szerint is nagy dicséret.

Múltkori anyagunk után annyian megkerestek bennünket, amennyien csak egy kevéssé pozitív kicsengésű Renault Thalia- vagy Opel Astra szedán-cikk után szoktak. A hangnem viszont egészen más volt, a levelek nem rokonainkról, hanem Józsi bácsi szenvedélyének és munkájának méltatásáról szóltak. Egy motorosklub felajánlotta, segít felhúzni a videón távlati tervként említett könnyűszerkezetes házat, egy hölgy pedig a híres Man-szigeti TT-ről küldött egy pólót.

Újabb kisfilmünk - mint az látszik - még nyáron készült, a motorok azóta nem csak a zord tél miatt kerültek ismét fedett helyre. Algács József éppen egy gégeműtét után lábadozik, remélhetőleg tavaszra ismét ereje teljében űzheti hobbiját, és próbálhatja megvalósítani álmát, egy állandó, fedett kiállítást. Beszámolunk a fejleményekről.

 

0 Tovább

Sztreccs-limó Dacia Loganból

Ha a limuzinépítés lehetséges alapjairól esik szó, általában mindenki hagyományos, sötét színű amerikai luxusautókat képzel maga elé. Az olcsó családi autónak szánt Dacia Logan MCV nem ebbe a körbe tartozik. Nehezen tudunk elképzelni olyan hírességet, aki jól megszokott Mercedes vagy Lincoln alapú limóját a román családbarátra cserélné, kivéve talán a román szappanoperák hőseit.

Forrás: [origo]



A projekt céljairól egyelőre keveset lehet tudni, mindenesetre a számítógépes grafikákról jól látható a tervező elképzelése. A tengelytáv megnyújtásával valóságos tárgyalóbusszá alakulhatna így a Logan kombi, amelyben egymással szemben elhelyezett fotelekben lehetne üzleteket nyélbe ütni.

Forrás: [origo]

Felmerül a kérdés, milyen motor fogja hajtani a luxusöszvért? A legviccesebb választás a 68 lóerős 1,5-ös dízel lenne. Rossz belegondolni, milyen menetteljesítményekre lehetne képes. A hosszított Logan praktikus pakolós autóból a városi szűk utcák rémévé válhatna, már ha valaki egyáltalán járna ilyennel.

Kedvenc vicces részletünk a limuzin-változaton is megjelenő tetősín.

0 Tovább

A kikerülő manőverek mesternője

Tavaly tavasszal vették föl Kaliforniában egy rendőrségi helikopterből az alábbi videón látható autós üldözést. A Scion xB-t egy 47 éves nő vezette, aki páratlan ügyességéről tett tanúbizonyságot, számtalanszor kerülte ki trükkösen az üldöző rendőrautókat.

 

 

 



A láthatóan zavarodott asszony egyszer még az autóból is kiszállt, hogy beolvasson a rendőröknek. Még úgy sem tudták megállítani, hogy a hátulját megütve megpördítették, csak a lökhárító bánta a manővert.

Végül 60 mérföld megtétele után ért véget az olykor 160 km/órás sebességű száguldás, az ötödik autópályán. Hét rendőrautó zárta körbe a számtalan körözéstől feltehetően már teljesen elszédült nőt.

0 Tovább

Rolls-Royce házilag

Mit tegyen az ember, ha az álmai autójáról tudja, soha az életben nem lehet az övé, de nem éri be azzal, hogy csak posztereken gyönyörködhet benne? Épít magának egyet.

Forrás: englishrussia.com

Jó munkát végeztek a sufniban
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



Az emberi lelemény gyönyörű példáját állítja elénk az a kazah úriember, aki nemes egyszerűséggel építetett magának egy Rolls-Royce Phantom replikát. A legendás brit limuzin hasonmásához egy régi Mercedes E osztályt () használtak, így élőben hamar kiderülhet a turpisság a jóval kisebb méret miatt, ám a fotók alapján fejet kell hajtanunk az átalakítást végző karosszérialakatos előtt.



Készül a remekmű a kazah műhelyben


Bámulatos részletességgel sikerült leutánozni a Phantom jellegzetes, erődszerű formáját, és még az olyan fontos részletekre is jutott energia, mint a visszafelé nyíló hátsó ajtó. Egyedül csak a meglehetősen alpárinak tűnő felniket lehetne ízlésficamként felróni, ám a végeredményt tekintve ennyi belefér. Garantáltan így is ez a legmenőbb autó a környéken.

0 Tovább

Ne maradjon le egyetlen Babetta-blogposztról sem!

Olvasók tömegei követik a Babetta-blog minden rezdülését - tartsák is meg jó szokásukat, de mi azért azokra is gondoltunk, akik ritkábban látogatják meg az oldalt. Nekik lehet remek hír, hogy elindult a Babetta-blog RSS-csatornája, itt lehet feliratkozni rá.



0 Tovább

Erőteljes kézfogással kezdődik Kanada úttörő elektromosautó-projektje

Körülbelül ötven, zéró emissziójú, tisztán elektromos hajtású Mitsubishi i-MiEV áll forgalomba a kanadai Boucherville-ben - állapodott meg a Mitsubishi kanadai leányvállalata Montreal önálló önkormányzatú külvárosával.

Rendkívül izgalmas projekt ez városunk számára - mondta Jean Martel, Boucherville polgármestere, aki valószínűleg a japán cég és a település igen szoros kapcsolatát demonstrálta, amikor - a kép tanúsága szerint - kicsit túlszorította Koji Soga, a Mitsubishi Motor Sales of Canada elnök-vezérigazgatójának kezét.

Forrás: Mitsubishi



0 Tovább

Korda György énekli a BKV-pótló himnuszát

Bár majdnem egy hét után megegyeztek a szakszervezetek a BKV-val, de ez mit sem von le a sztrájk - a széles néprétegek szempontjából - szinte egyetlen pozitív következményéből, a BKV-pótló nevű kezdeményezésből, amely közlekedő autósokat és közlekedni vágyó gyalogosokat kapcsol össze a lehető legegyszerűbb és legcélszerűbb módon. A rendszer akár a buszok újraindulása után is működhetne, vannak is ezt szorgalmazó hozzászólások, napokon belül kiderül, életben maradhat-e a BKV-pótlás működő tömegközlekedés esetén.

Ha jövője sajnos nem is biztosan, de himnusza már van a BKV-pótlónak. Kizárt, hogy találhattak volna jobbat Korda Györgynél, akinek munkássága előtt egy korábbi posztunkkal magunk is adóztunk.

 



0 Tovább

Dadogott a Silver Sting

A Bovi Motorsport Brokernet Silver Sting autóját Rácz István és Barta Attila mellett Wolfgang Kaufmann vezeti az idei dubaji 24 óráson. Nem volt problémamentes az időmérőjük.

Forrás: Bovi Motorsport



Kaufmann már 2005-ben is indult a dubaji versenyen, illetve 2006-ban a 7. helyről a 2. helyre hozta fel csapatát. Mivel még hozzá kell szoknia az autóhoz, ezért ő töltötte a legtöbb időt a Porsche motoros versenygépben, ami nem mindig viselkedett kezes bárányként. A motor dadogott, fordulatszámtól függetlenül, ezért először a levegő-hőmérséklet jeladó csatlakozójára gyanakodtak.

A Silver Stinget Rácz István vezette az időmérő folyamán. Sajnos a motor dadogását nem sikerült kiküszöbölni, ugyanis nem a levegő-hőmérséklet jeladója okozta a hibát. Kicserélték a benzinpumpát, illetve a benzinszűrőket is, azonban a hiba nem szűnt meg. Ezt követően motorvezérlő számítógépet is cseréltek, de az sem hozott eredményt. Végül az új motorvezérlő számítógéppel, még mindig dadogó motorral, a 23. helyen zárták az időmérő futamot, 2:09.794-es időeredménnyel. Mivel a Rácz Istvánt lefoglalta az autó terhelés alatt való viselkedése és tesztelése, ezért nem vette észre az időmérő futam végét, így autózott még három kört a pályán. A versenybírók félreállították, jól megdorgálták, de szerencsére büntetést nem róttak ki a csapatra.

0 Tovább

Kerékbilincs-leszerelés házilag

Egy román úriember meglehetősen sajátságos módon lépett túl azon, hogy kerékbilincset szereltek fel a szabálytalanul - ráadásul járdán - parkoló Volkswagen Passatjára. Egy tégla, egy deszka és egy emelő segítségével egyszerűen leszerelte a megbilincselt kereket, majd a pótkereket felrakva elégedetten elhajtott.

Nem zavarták a bámészkodók, szorgalmasan dolgozott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



0 Tovább

Pastrana rekorddal szállt az újévbe

A négyszeres amerikai ralibajnok, Travis Pastrana szilveszter éjjelén megdöntötte a leghosszabb raliautós ugratás világrekordját a kaliforniai Long Beachen.

Forrás: Red Bull



Az extrém mutatványairól híres és a Bajnokok Tornáján is többször induló Pastrana csütörtök este a tenger fölött 269 láb, azaz 82 méter hosszú ugratást mutatott be speciálisan elkészített Subaru Impreza WRX versenyautójával. Nála nagyobbat még senki sem ugratott raliautóval, a korábbi rekordot nem kevesebb, mint 30 méterrel múlta felül. A sikeres rekorddöntést úgy ünnepelte meg, hogy hátraszaltóval beleugrott a Szivárvány Öböl vizébe 75 ezer rajongója előtt.

Forrás: Red Bull

 

0 Tovább

Putyin és Medvegyev alufelnis Pobjedában szilveszterezett

Mi nem stimmel a képen? A korabeli Pobjedától teljesen idegen alufelni - vághatnánk rá. De ha benézünk az utastérbe... bizony, a volánnál Dmitrij Medvegyev orosz elnök, mellette pedig Vlagyimir Putyin miniszterelnök ül. Éppen az orosz biztonsági tanács állandó tagjaival tartandó informális találkozójukra indulnak szilveszterkor.

Forrás: [origo]

Bátrabbak képzeljék el Bajnai Gordont és Sólyom Lászlót egy Trabantban tárgyalásra indulni.



0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek