Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az év vicces autós videói - válogatás

 

Idén is összegyűjtöttünk néhány szórakoztató vagy éppen tanulságos kisfilmet az autózásról és szűkebb környezetéről. Láthatunk mesteri parkolást, fékevesztett rendőröket, driftelő IFA-t és terepjárós kalandokat, melyekből kiderül, a siker legalább annyira múlik a sofőr képességein, mint a kiválasztott négykerekűn. Jó szórakozást!

Jut hely mindkettőnknek
Ki gondolta volna, hogy az autóvezetés akkor válik igazi kihívássá, amikor alig 4-5 kilométer/órás sebességgel próbálunk leparkolni? Minden évben bőséges a választék elhibázott manőverekből, idén azonban egy technikás kínai hölgy mutatja meg, hogyan lehet túljárni egy parkolóhely-bitorló eszén.

Kisautóval sem könnyű
Mit tegyünk, ha féltjük az autónkat? Tartsuk garázsban! Egy belga nyugdíjas passzentos helyet rendezett be szeretett Fiat Pandája számára, ahova még a kis minimálautóval sem egyszerű beállni, de mindenre van megoldás. A videóból az is kiderül, sohasem cserélné nagyobbra kedvencét, mert egy másik autó nem érné be 4-5 liter benzinnel.

Téli nehézségek
Jó néhány csúszós úton koccanós videót bemutattunk mi is a zord téli napokon. Az alábbi azonban több szempontból is újszerű.

Féktelen munkatempó
A nagy fogás reményében a rendőrök gyorsan a helyszínre siettek, és meg sem álltak a bejárati ajtóig. Lehet, hogy megérte volna elvesztegetni néhány másodpercet a kiszállással. Egy biztos, ilyen hamar még nem értek baleset helyszínére.

Azonnali garanciavesztés
Ha a szippantós IFA nem múlt volna el legalább húszéves, és a gyártója sem lenne két évtizede a múlté, sofőrje a téli móka után hiába próbálná érvényesíteni a garanciát. Ez bizony nem rendeltetésszerű, viszont a megszokottnál sokkal látványosabb használat.

Már minden világos
Olyan is van, aki arra használja a teherautóját, amire való. Ebből a videóból kiderül, miért gyártanak az oroszok akkora teherkocsikat, melyeknek a fülkéjéből át lehet mászni egy panelház tetejére. Farkasordító hideg, egy rakomány fa, egy patak és egy Ural, amely előtt nincs akadály. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás ebben a szakmában másodlagos.

A kelet az orránál fogva vezeti a nyugatot
Munka után jól esik egy kis kikapcsolódás, például egy terepjárós kalandtúra. Orosz gépek nélkül talán senki sem boldogulna errefelé.

Amikor az orrkamera sem segít
Láthattuk, hogy tőlünk északabbra nagy kultuszuk van a zord domborzati viszonyokat leküzdő nagyvasaknak. A Toyota Land Cruiser-klub rögtön el is vitte egy körre az új Pradót, melynek egyik jellegzetessége a bucka túloldalára is látó orrkamera. Ha azonban látszólag sík a terep, nincs szükség a kütyükre, élvezhetjük a hatalmas pocsolyákat. Ekkorára azonban a sofőr sem számított.

1 Tovább

Tévhit: idős hölgytől érdemes autót venni

Ki ne hallott volna már olyan történetet barátjától, ismerősétől, hogy nagy vételt csinált, amikor egy idős hölgytől/úrtól vett egy garázsban tartott, kizárólag telekjárásra és bevásárlásra használt autót, vezetett szervizkönyvvel és mindössze néhány apróbb karcos sérüléssel, mert ugye „parkolni sohasem tudott szegény uram”. Erre a „legendára” épült az alábbi holland Volkswagen-reklám is, amely egy meseszerű szituációt dolgoz fel: csilivili piros Golf, idős néni a szervizkönyvvel a kezében és egy autókhoz értő haver, aki mindent rendben talál. Van azonban egy bökkenő, amit a reklám utolsó mondta remekül össze is foglal: nem minden öreg néni olyan megbízható mint egy Golf.


szólj hozzá: Kitől ne vegyünk autót?

0 Tovább

Rombolt a megcsúszott hókotró

A neten meglehetősen népszerűek a téli utakon tehetetlenül csúszkáló autókat bemutató videók, így valószínűleg a fenti gyöngyszem is nagy karriert fog befutni. A feltehetően telefonnal és Svájcban rögzített videó sajátossága, hogy eredeti feltöltője egy kellemes zongorakíséretet tett mellé, ami érdekes aláfestést ad a lejtőn szánkázó járművek piruettjeihez.

0 Tovább

Ellenreklám Audi módra

Audi 5000 hirdetés egy amerikai magazinból

Vadonatúj reklámkampányában a Kizashi legnevesebb kategóriatársaival szembeni fölényét hangsúlyozza a Suzuki. Hogy mennyire szimpatikus módszer saját hirdetésünkben lejáratni a konkurenseket, arról a marketinges szakirodalomban több száz oldalnyi elemzést olvashatunk, a gyártók azonban mindent megtesznek, hogy újdonságuk felkeltse a vevők érdeklődését. Még a Suzukinál is lelkesebb volt a Nissan, amikor a Porsche Caymant értékelte le a 370Z-vel szemben, sőt több alkalommal is megpróbálta látványosan megdönteni a 911-es Nürburgring Nordschleifén mért köridejét csúcsmodelljével, a GT-R-rel.

0 Tovább

Mire jó a konyhakés?

Egy kis fantáziával és kézügyességgel az otthonunkban megtalálható tárgyak felhasználásával nagy kiadásoktól kímélhetjük meg magunkat. Ezt tette ennek a kocka Ladának a tulajdonosa is, aki a jobb hátsó ajtó elromlott zárját egy jókora késsel pótolta. Kár lett volna megkönnyíteni a tolvajok dolgát, ha már a modellfrissítés során Togliattiban búcsút intettek a védelem gyenge pontjának számító elefántfül ablaknak.

0 Tovább

Audi-takaró csalódott BMW és Mercedes tulajoknak

Az Audi legtöbb reklámanyagát készítő Lowe Roche ügynökségnél időnként egy kicsit jobban eleresztik magukat, ahogy ezt tették tavaly is az emlékezetes audis garázsajtóval, míg legutóbb egy takaróponya-reklámmal rukkoltak elő. Az ügynökség honlapján egy új plakát tűnt fel, amely egy R8 Spyder mintájú autóponyvát népszerűsít az alábbi szöveggel: „Nincs Audi R8 Spydere? Most úgy csinálhat, mintha lenne. Tréfálja meg a szomszédjait, de legfőképpen saját magát, arra gondolva, hogy megszerezte álmai autóját! Ugyancsak tökéletes ajándék csalódott BMW és Mercedes tulajoknak is.”

Csak remélni tudjuk, hogy az említett két német konkurens és azok ügynökségei duzzogás helyett valami viccessel vágnak vissza.

1 Tovább

Japán álom

Az amerikai kisbuszok stílusában egy Kei-carból készült a Blow Easy Rider. A fantáziadús névadás a kínaiak szellemességét idézi

Új őrület hódít Japánban, a miniatürizált amerikai autó. A detroiti klasszikusok ugyanolyan népszerűek a szigetországban, mint a belpiacos apróságok, egy igazi nagyvas fenntartása azonban több bosszúságot okoz, mint örömöt, hiszen forgalomba helyezését magas adókkal sújtják, hatalmas méretei miatt pedig nehéz boldogulni vele a zsúfolt, keskeny utakon.

0 Tovább

Tiff Needell lesz az új Stig?

Együtt a Fifth Gear csapata: Tiff Needell, Jason Plato, Tom Ford és Vicki Butler-Henderson

Nagy-Britannia világhírű autós szórakoztató műsora, a BBC-n futó Top Gear Ben Collins lelepleződése miatt elveszítette egyik legfontosabb tagját, a fehér overál és bukósisak mögött rejtőzködő Stiget. A titkolt személyazonosságú pilóta feladata, hogy minden tudását bevetve a legtöbbet hozza ki a bemutatott szupersportautókból a műsor saját tesztpályáján, miközben a három műsorvezető, Jeremy Clarkson, James May és Richard Hammond mindent megtesznek, hogy szó szerint a feje tetejére állítsák az autós világot.

2 Tovább

Karácsonyi költekezés

Magasabb körökben nem illik pénzről beszélni, a Lexus menedzsmentje is hamarabb kap sírógörcsöt egy visszahívás bejelentésekor, minthogy elárulja, a karácsonyi reklámkampány részeként pontosan hány fontért alakíttatta át a londoni Harrod's áruház alsó szintjét ideiglenes autószalonná. A klasszikus stílusú kirakatba állított CT 200h-t és RX 450h-t ugyanolyan vágyakozva nézegethetik az ajándék után szaladgáló londoniak, mint a kis gyufaárus lány a finomságokkal terített asztalt.

0 Tovább

A szocialista munka hőse

P50-esek gördülnek ki a Sachsenring Automobilwerke Zwickau kapuján 1958 januárjában

Néhány héttel ezelőtt írtunk azokról az alkalmazottakról, akik közvetlenül a futószalag mellől loptak BMW alkatrészeket Münchenben. Egyes darabokat hibásnak minősítettek, így később hozzájuthattak, majd az interneten értékesítették szerzeményeiket. Náluk is élelmesebb volt az a zwickaui munkás, aki 1980 és 1988 között huszonöt komplett Trabantot csempészett ki a gyárkapun. A Berliner Zeitung huszonkét év után hozta nyilvánosságra a szerelőszalag mellett dolgozó lakatos esetét. A férfi elmondása szerint egy közértből soha nem mert volna semmit ellopni, mert ott túl nagy lett volna a lebukás veszélye.

0 Tovább

Negyed század göröngyös utakon

A látványos felvétel a terepszöget korlátozó, mindenbe beleakadó lökhárítónak köszönhető

25 évvel ezelőtt jelent meg a legstrapabíróbb Volkswagen Transporter, az utasokat és a rakományt árkon-bokron át célba juttató összkerékhajtású T3 Syncro. A hetvenes évek végén Gustav Mayer, a Transporter fejlesztési igazgatója adta a konstrukció ötletét a prototípusokért felelős részleg mérnökeinek, akik a legenda szerint magánszorgalomból építették meg az első próbapéldányt egy T2-es buszból.

0 Tovább

8 henger, 32 szelep

Az 1984 és 1994 között gyártott Lancia Thema a Fiat Cromával, az Alfa Romeo 164-gyel és a Saab 9000-rel osztozott a műszaki alapokon

Hamarosan felgyorsulnak az események a Lancia és a Chrysler körül. A lassan feledésbe merülő márkák a kínálatukból hiányzó modellek cserélgetésével segítenek egymáson. A tengerentúlon átmaszkírozva megjelennek az európai léptékű olasz autók, Európában pedig a Chrysler kíméli meg a Lanciát egy új csúcsmodell fejlesztési költségeitől. Úgy tűnik, a Fiat konszern minden áron megmenti prémiummárkáját.

0 Tovább

Közkívánatra: megint Pirelli-naptár

Legutóbbi Pirelli-naptárról szóló posztunk olyan karriert futott be, hogy kötelességünknek éreztük ismét megörvendeztetni olvasóinkat.

Ezúttal kissé más stílusú képeket közlünk. Ezek is Pirelli-naptárból valók, csak nem a 2011-esből, hanem az első, 1964-es kiadásból.

Hasonlóan fülledt erotikájú képeket rejtettünk
a fotó alatti galériába. Kattintson!

0 Tovább

Régi szép idők

A Bogár 1953-as szériája 1956 előtti, brit övezethez tartozó, alsó-szászországi rendszámmal.

Uwe Friedrichsen biztosan párás szemmel nézné végig a Volkswagen 1961-es reklámját. Egy kisfilmet, melyben a 76 éves hamburgi színész nem pusztán Bogár után vágyakozó fiatalkori önmagát láthatja viszont. A német népautót népszerűsítő alig több mint másfél perces összeállítás minden kockája egy kedves, letűnt korszakot idéz fel. Munkába siető emberekkel, családi idillel, rajzolt díszletekkel, vadonatúj Bogarakkal, szívbemarkoló zenei aláfestéssel, nyugalmat és boldogságot sugárzó jelenetekkel.

0 Tovább

Mindegy, csak M legyen

Álca alól kandikáló 1 M Coupe

Hamarosan kifut a BMW 1-es sorozata, de a legnagyobb durranást a végére tartogatták. A bajorok motorsport divíziója végre befejezte a kétajtós kupé legvadabb változatát. Münchenben sokáig halogatták a csúcsváltozat elkészítését, hiányát a 02-es sorozat szellemi örökösének tartott kétajtós legerősebb kivitelével, a nagyszerű 135i-vel pótolták. A rajongók azonban nem pusztán egy tökéletesség határait súroló autóra, nem is M sportcsomagra, hanem egy valódi M-es BMW-re vágytak.

1 Tovább

Lépjen be a turbó zónába!

A hetvenes évek végén a Renault a Forma-1 történetében először turbómotoros autóval állt rajthoz, majd amikor a sorozatos nehézségek után végre győzelmet aratott, valóságos turbóláz vette kezdetét. A motor mesterséges lélegeztetése a nyolcvanas évekre nem csupán a versenypályán, az utcai autókban is sláger lett. Ebben az időszakban számtalan klasszikus született. Turbómotorokról szóló cikkünkben megemlékeztünk a középmotoros Renault 5-ösről, de nem feledkeztünk meg az 1980-ban bemutatott Fuegóról sem.

0 Tovább

113 centiméter vs. 208 centiméter

Ha végsebességben és gyorsulásban nem is, egy szempontból mindenképp felülkerekedik Virágvölgyi István fotórovat-vezető kollégánk az általunk tesztelt Lambóhoz képest. Kis híján kétszer olyan magas.

A különbség számos kísérletre ihlethetne, mi a helyezzük az egyiket a másikba-módszert választottuk, ebből pedig egyenesen következett, hogy inkább István kerüljön a Lambóba.

Nem ment könnyen, de sikerült, a Helyes vezetési és utazási pozíció az autóban című cikkünkben viszont nem ő lesz az illusztráció.

0 Tovább

Így készül a holnap autója

Nem hiába igyekeztek a Nissan mérnökei, első teljesen elektromos autójuk, a Leaf a márka történetében másodszor az Év autója lett, majd tőlünk is megkapta a kitüntető címet, hiszen nem csupán a helyi károsanyag-kibocsátás elleni harcban számíthatunk rá, de ugyanolyan komfortosan juttat el minket a célunkhoz, mint egy hagyományos négykerekű. Feltéve, ha nincs túlságosan messze, a Leaf hatótávolsága ugyanis csupán 160 kilométer. Ha az akkuk lemerülnek, hosszú órák alatt tölthetjük újra, ahhoz pedig villanykutakra van szükség, ilyenből azonban egyelőre csak egy van, mutatóban a Váci úton.

0 Tovább

Álom marad a Ford Capri?

Ford Capri MkII (1974)

Pár napig úgy tűnt, van remény, de a vezetőség végül megcáfolta a pletykákat, egyelőre biztosan nem készül el a Capri utódja. Bánjuk a kölniek óvatoskodását? Igen, de döntésükért mégsem hullatunk könnyeket, az új kupé ugyanis a Ford Focus háromajtós kivitele lett volna némi fazonigazítással. A még mindig jól csengő név ennél azonban többet érdemel. A Capri egyike a hetvenes-nyolcvanas évek autós legendáinak, egy igazi álomautó, vérbeli sportmodell, szívbemarkoló kupéformával, erős motorokkal, hátsókerék-hajtással.

1 Tovább

Még több meztelen nő a 2011-es Pirelli naptárban

A görög mitológiára épülő idei naptár képeit Karl Lagerfeld készítette, aki férfiakat is beválogatott az aktmodellek közé. A képsorozat ezúttal sem tartalmaz egyetlen autót vagy gumiabroncsot sem, mégis egész évre elegendő néznivalót biztosít a Pirelli vásárlóközönségének. Újításként idén először a női vezetőkre is gondoltak.


(További 35 lenge öltözetű nő és férfi fotójáért kattintson a képre!)

0 Tovább

Illegális autóversenyek Párizsban

Egy francia kaszkadőrcsapat, a Stuntattitude újabb videóval jelentkezett, a Ring Race-ben Párizs utcáin száguld egy Porsche 911 GT3 és egy Lamborghini Gallardo Superleggera. Valószínűleg nem kérték ki a rendőrség előzetes engedélyét a forgatáshoz, mivel a hömpölygő esti forgalomban vették föl a látványos jelenteket, és láthatóan a sebességkorlátozásokat sem tartották tiszteletben.

Profi munkának tűnik a rövidfilm, alaposan megtervezték az útvonalat, a helyszíneket a Stuntattitude emberei biztosították a forgatáson. Még egy egykerekező sportmotor is feltűnik a film közepe táján, ami természetesen nem a véletlen műve. A sofőrök sem ma kezdték a szakmát, Nicolas Navarro és Julien Piquet láthatóan könnyen zabolázta meg a 435 illetve az 570 lóerős autócsodákat, még a macskaköves utcákon is.

A francia fővárosban már 1976-ban is készült egy híres rövidfilm, a C’était un Rendezvous (Randevú volt), amelyben egy Mercedes-Benz 450SEL 6.9 száguldozik a kihalt utcákon. Ezt a nyolcperces filmet a cannes-i aranypálmás, és kétszeres Oscar-díjas Claude Lelouch rendezte. Lelouch vonzalma a száguldáshoz nem csak emiatt a filmje miatt nyilvánvaló, forgatott már korábban a Le Mans-ról és a Tour de France-ról is.

A C’était un Rendezvous-ban tulajdonképpen semmi mást nem csinált, csak egy giroszkópos kamerát rögzített Mercedes-Benz SEL450 6.9-esének orrára, és felvette a száguldást a Porte Dauphine-től a Sacré-Coeurig. Alkalmasabb autót nehezen találhatott volna, mivel a Mercedes korának egyik leggyorsabb limuzinjának számított 225 km/órás végsebességével és 7,6 másodperces gyorsulásával, még önzáró differenciálmű is volt benne. Acél helyett a Citroëntől beszerzett hidropnumatikus felfüggesztéseket alkalmaztak benne, ami miatt alig rázkódott a kamera.

Lelouch annyit módosított a filmen, hogy a Mercedes 286 lóerős V8-asa helyett saját, V12-es motorú Ferrari 275 GTB-jének a hangját keverte rá a végső változatra. Hallható is, hogy nem a Mercedes háromfokozatú automatája váltogat, ennél sokkal többször váltanak sebességet, és gázfröccsöket is adnak visszaváltáskor. Valószínűleg egy augusztusi vasárnapon, hajnalban vették fel a filmet, a forgalom ugyanis láthatóan nagyon gyér volt a francia fővárosban. Nem tudni, ki vezette az autót, egyesek szerint egy Forma-1-es pilóta, mások szerint maga Lelouch. A rendező azt állította, hogy a végsebességét is elérte egyes szakaszokon a Mercedes, de elemzők megállapították, hogy legfeljebb 140 km/órával haladhatott, a tíz kilométeres távon az átlagsebessége 77 km/órára jött ki.

1 Tovább

Nascar taxi Chicagóban

A megdöbbentő reklámrendezvények szervezésében élenjáró Red Bull legújabb őrült ötlete a Nascar taxi. Scott Speed egy napon át fuvarozta az utasokat Chicago utcáin. Egy 750 lóerős 5,8 literes V8-as versenyautó bármilyen környezetben felejthetetlen élményt nyújt, a lassan andalgó belvárosi forgalomban, a felhőkarcolók tövében azonban egészen más hatást kelt, mint nyílt terepen.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek