Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

James Bond-kütyü házilag

Amerikai piacos Heteseket használtak a forgatáson, az első rendszámtartó tengerentúli szabványméret. A mű német tábla az eredeti Aston Martin DB5 rendszámára utal

1995-ös visszatérésekor kisebb botrányt kavart, amikor James Bond, a cipőfűzőjétől a mandzsettagombjáig brit titkos ügynök alá nem Aston Martint, még csak nem is Lotust, hanem egy BMW-t tolt a kütyükért felelős Q. Az Aranyszem (GoldenEye) vetítésén a háború emlékére érzékeny angol nézőknek a márkaválasztás, a Bond autók rajongóinak pedig a Z3 alig néhány perces szereplése okozott csalódást, cserébe a film elején a sorozat leghíresebb kocsija, az 1964-es Aston Martin DB5 egy Ferrari F355-tel fogócskázik a szerpentinen.

0 Tovább

A szobrász játéka

A hatalmas kéz alatt valóban játékautónak látszik a klasszikus olasz mini

Minden autókért rajongó felnőtt lelkében ott bujkál a kisautóval játszó gyerek, aki annak idején önfeledten tolta az autópályának kinevezett padlón kedvencét és utánozta a motorhangokat. Erre alapozta "Zoom Zoom" termékfilozófiáját a Mazda, és ezt öntötte formába a Rómában született szobrász, Lorenzo Quinn, aki álmodott már Szent Antal szobrot a Vatikán és World Trade Center emlékművet is Manhattan számára.

0 Tovább

Hetvenkét év restaurálás nélkül

Las Vegasban több mint 130 ezer dollárért kelt el egy árverésen egy eredeti állapotú 1939-es BMW R 51 RS versenymotor. A negyvenes-ötvenes években Amerikában induló kétkerekűhöz sohasem nyúltak restaurátorok, kormányán még ott díszelegnek a Daytona 200-as versenyek műszaki ellenőrzését igazoló szalagok is. Ennek ellenére szép állapotban vészelte át a gyártól távol eltöltött hetvenkét évet. Összesen tizenhét példány készült a speciális típusból, melyből mára három maradt fenn.

0 Tovább

A nagyvasak országa

Önálló márkaként forgalmazták az Imperial modelleket, képünkön egy 1966-os Chrysler Imperial LeBaron Hardtop

Ahogy Mátyás király halálával odalett az igazság, a detroiti nagyvasak kikopásával úgy vesztette el identitását az amerikai autóipar. A régi szép időkben még az amerikai álom megtestesítői, a vágy benzingőzös tárgyai voltak a hullámzó, lustán öblögető V8-as cirkálók, utódaik azonban ma már a tengerentúlon is nehezen veszik fel a versenyt az ázsiai és európai konkurenciával.

0 Tovább

Százéves az Indy pace car

Carl G. Fisher 1911-ben egy Stoddard-Dayton kormánya mögött vezette fel az első indianapolisi ötszáz mérföldes autóversenyt

1911-ben rendezték meg először az indianapolisi ötszáz mérföldes versenyt, itt debütált az első "pace car", vagyis felvezető autó is. Carl G. Fisher, az Indianapolis Motor Speedway alapítója az autóverseny első öt évében maga vezette a mezőny előtt haladó autót, melynek feladata, hogy az első, bemelegítő körben diktálja a tempót a versenyzőknek, akik a kör végén gördülőrajttal kezdik meg a futamot.

0 Tovább

Sokakat csábít szabálytalanságra a felfestett körforgalom

A németekről stabilan tartja magát az a sztereotípia, hogy szabálykövető nemzet, ám az alábbi videó alapján bátran kijelenthetjük, hogy bizonyos esetekben ők is meglehetősen „rugalmasan kezelik” a KRESZ-t. A németországi Erfurt egy felfestett körforgalmát sokan nem veszik komolyan: valaki figyelmetlenségből, valaki szándékosan vágja le a kanyart. ezzel is jelezve, hogy az utóbbi időben milyen latinosan felhígult a birodalmi vezetési morál.

3 Tovább

Szivar gyerekeknek

Auto Union Typ C e-tron (2011)

Álomjátékot készített az Audi a február 3-án megnyitó 62. Nürnbergi Nemzetközi Játékvásárra. A legendás Auto Union Typ C 1:2-es méretarányú kicsinyített mását nem csupán nézegetni lehet, a gyerekek vezethetik is a szivar versenyautót. A harmincas évek sikermodelljét idéző kisautó nem pusztán remek szórakozást nyújt, de a régi idők klasszikusait is megkedvelteti a kicsikkel, akiket egyszerre környezettudatos szemléletre is nevel.

0 Tovább

Búcsú a Daihatsutól

Erősödő jen, gyengülő eladások és egy végleges döntés: két év múlva már nem lehet hivatalos importőrtől Daihatsut vásárolni Európában. A Hatsudoki Seizo néven 1907-ben alapított japán cég 1958 óta foglalkozik autógyártással, 1967-től a Toyotához tartozik. A nagyobb gyártók árnyékában élő Daihatsu iránti kereslet mára drasztikusan lecsökkent, pedig a rendszerváltás után nálunk is népszerű volt a cég egyik legsikeresebb modellje, a Charade harmadik generációja, melyből még jelenleg is sok szaladgál. A tulajdonos Toyotához mérhető, legendás megbízhatóságáról híres, strapabíró kisautót 1987 és 1994 között gyártották.

0 Tovább

Amerikai névrokon

Egy egész modellpalettára való autót importál Amerikából a Lancia, jövőre már a Chrysler 200 olasz változata is kapható lesz. Piaci bevezetésekor ismét egy klasszikus név felélesztésével gondoskodnak róla, hogy az amerikai ízlés és stílus szerint tervezett autó közvetítsen valamit
a márka múltjából. Ezúttal a kevésbé ismert Flavia név került elő, amely a Lancia első nagy limuzinja volt. Prototípusát 1960-ban mutatták be a Torinói Autószalonon.

0 Tovább

Autó és motor driftversenye

Egy driftversenyzőnél csak egy motoros driftversenyző lehet őrültebb, így ha két ilyen egyed találkozik, abból biztos valami eszetlen dolog születik. Az alábbi videóban egy 175 lóerős átalakított Kawasaki sportmotor csap össze egy ugyancsak alaposan átépített és széttuningolt Mazda RX-7-tel.

1 Tovább

Kacsa, Cápa és Lütyő Etyeken

A Citroën egy napra birtokba vette az etyeki filmstúdiót, itt próbálhattuk ki szerdán egy rövid próbaút erejéig az új C4-et és az elektromos C-Zerót. A sajtótájékoztatóra berendezett stúdió falára hatalmas molinó került, a prezentációt átlátszó dizájnfotelekben ülve hallgattuk végig, közben gyönyörködtünk a Citroën két mesterművében, egy 1982-es sárga-fekete 2CV6 Charlestonban és egy 1971-es sötétlila DS Pallasban.

0 Tovább

Háziállatbarátok

Bukósisakot nem kapott a motoron utaztatott háziállat (Fotó: MTI)

Kuba mindig tartogat érdekességeket a különleges járművek kedvelőinek. Havannában ezúttal nem egy házilag barkácsolt amerikai nagyvas, hanem egy teljesen szabványos kétkerekű került lencsevégre, melynek tulajdonosa a legkevésbé sem megszokott módját választotta az állatszállításnak. Kedvencét maga mögé ültette, lábait pedig úgy kötözte össze, mintha az állat egyszerűen belekapaszkodna, mint egy kétlábú utastárs. Sok választása biztosan nem volt a szilárd talajhoz szokott háziállatnak, látszólag mégis jól érzi magát motorozás közben, a lekászálódás pillanatai azonban mindenképpen megértek volna egy-két képkockát.

0 Tovább

A termék ereje

Egy kellőképpen karakteres termék anélkül is képes vágyakozást kelteni, hogy megjelenne a plakáton. Így gondolkoztak az alábbi reklám alkotói is. Perceken át nézegethetjük csodálkozva a vágtató pónikat, mire megakad a szemünk a bal alsó sarokban elhelyezett apróbetűs feliraton, akkor azonban minden világossá válik.

0 Tovább

Suzuki Swifttel, fejhangon

A több mint százezer Swiftet érintő visszahívás kapcsán elég sokat foglalkozunk mostanában a Suzuki oly népszerű típusával. Nehogy azt a látszatot keltsük, hogy az öreg Berva lengéscsillapító miatt nem jó típus az esztergomi gyártús Swift, íme egy videó, amely az egyre újabb Swift sportosságára hívja fel a figyelmet.

1 Tovább

Ne füstölögjön!

"A füstölés függőséget okoz. Ne kezdje el!"

Új reklámkampányában a füstölés káros hatásaira hívja fel a figyelmet a Pirelli. A gumigyártó a cigarettás dobozokon látható feliratokhoz hasonló szövegekkel bombázza a gumiégetésben örömüket lelő motorosokat. A látványos mutatvány egészségkárosító hatásait kiemelő hirdetés öngólnak tűnhet. Mintha egy kocsmáros próbálná meggyőzni vendégeit arról, hogy az alkohol öl, butít és nyomorba dönt, de úgy tűnik az olaszoknak többet ér egy életen át motorozó vásárló, mint egy-egy új garnitúra eladott abroncs.

0 Tovább

Amikor a motor tényleg robbanó

Az ötsebességes váltóhoz (helyesen: ötfokozatú) fogható megszokott pontatlanság robbanó motornak nevezni a belsőégésű motort. Néha azonban vitathatatlanul kifejezőbb a robbanó kifejezés, ahogyan arról ez a lengyel dízelmotortesztet megörökítő videó is bizonyítja.

1 Tovább

Napi csúszkálós videó

Népszerű "nevessünk a jégen pórul járt autósokon” sorozatunk újabb epizódja Colorado Springsben játszódik. Több mint nyolc perc, de még a vége felé is akad olyan vezető, aki majd megmutatja, hogy ő felmegy ott, ahol senki nem tudott.

3 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek