Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lebontották hátulról a motorost - videó

Hatalmas szerencsével úszta meg az alább látható ráfutásos balesetet egy amerikai motoros, akit egy idős néni tolt neki egy – nálunk nem forgalmazott - Scion Xb-vel egy másik autónak. Furcsamód a motoros vesztét az okozta, hogy teljesen szabályosan haladt a forgalom ritmusával, meg sem próbált jobbra, vagy balra kitérni az előtte megálló autó mögül, így még csak azt sem lehet mondani, hogy már megint az ámokfutás okozta a balestet, egyszerűen csak a néni reakcióidejével voltak gondok.


szólj hozzá: Motoros baleset

2 Tovább

Nyerjen két belépőjegyet a Babettával!

Nem hagyjuk, hogy kedvünket szegje a szakadó hóesés, kitartóan várjuk a tavaszt, hogy végre újra beindíthassuk sztorizós blogunk névadóját, a szerkesztőségi Babettát. Hamarosan nekilátunk, hogy életet leheljünk a csehszlovák műremekbe, és ígérjük, flottánk többi tagja mellett helyet szorítunk neki a tavaly novemberben megújult felületen. Addig is játékra bíztatjuk olvasóinkat. Azok között, akik 2011. február 28-án 12:00-ig helyesen válaszolnak kérdésünkre két darab jegyet sorsolunk ki a Presidance Company, Hungarythm – A tánc életre kelt című előadására, amely a Stefánia Kulturális Központban hétfő este 19:00 órai kezdettel látható.
Kérdésünk:

Mennyiért vásároltuk a Babettát?

Válaszaikat a jatekauto@origo.hu címre várjuk!

(Kérjük, a nyereményt legkésőbb február 28-án hétfőn 16:00-ig vegyék át a XI. kerületi Infoparkban található szerkesztőségünkben!)

Frissítés: a helyes válasz 38 ezer forint. A beküldők közül végül Péceli József vette át a jegyeket.

0 Tovább

Haladásra ösztönöztem a német szupersztárt, nem tetszett neki

A Mazda MX-5 Ice Race-en sikerült egy rajongót szereznem: Maximilian Engert, a német szupersztár tv-s műsorvezető fennhangon ordibálva köszöntött a bokszutcában, miközben éppen próbáltunk volna cserélni Vályi Pistával. Német szerint nem vagyok normális, hiszen kétszer is kilöktem a pályáról és ez amúgy is egy buli verseny, nem kemény profiknak való autóverseny.

A második rajt (12.hely) utáni másfél kör, Engert úrral 1:45-től csatázom

Szerencsére az esetről készült videó is, amin az is látszik, hogy kedves Maximunk nem volt éppen a helyzet magaslatán. Autósportos múltja ellenére (Mini Challenge) is csetlett-botlott előttem, hiába voltam körülbelül húsz másodperccel gyorsabb körönként, mégsem látta szükségét annak, hogy elengedjen. Kétszer is olyan helyen fékezett, ahol nem tartottam logikusnak, ezért finoman haladásra ösztönöztem, harmadikra pedig beforgott elém. Csodálkozik, hogy belementem? Mondanom sem kell, hogy az eseten rajta kívül nevetett mindenki, hiszen az autókon még csak látható sérülés sem történt.

Zárásként itt a Mazda kedvcsináló videója:

0 Tovább

Írj hozzá még egy nullát! - Mazda MX-5 Ice Race zárónap

A második helyről rajtoltunk, másodikként jöttem be az első menet után, a végén mégis a huszadik, vagyis tökutolsó helyezést sikerült elérni. A világ összeesküdött ellenünk, de jól éreztük magunkat.

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

Ha versenyzőként röviden összegeznem kellene a Mazda MX-5 Ice Race versenyein nyújtott teljesítményünket, akkor azt mondanám: katasztrofális. Csapatunk eleve bukásra volt ítélve, a mezőny két leglassabb versenyzőjét köszönthettük a két török harcosunkban.

Megpróbáltuk őket annyira kivonni a képletből, hogy a lehető legkevesebbet menjenek, de volt más gond is. Pista pörgött egyet, mint kiderült, azért, mert szálszakadásos a gumi. Erre a szerelők kerékkulcs nélkül készültek fel, elég sokat vesztettünk azzal, míg találtak egyet. Ezek után a két szlovén csapattagunk se tündökölt, a törökök meg egy körön (4,5 km) egy percet kapnak tőlem, felet a mezőny nagy részétől.

Ennek ellenére is gyanús volt, hogy a kiváló kezdés ellenére hátraestünk a tizenkettedik helyre. Hamar kiderült, hogy a szabályokat csak mi tartjuk be, de ezen kár is háborognunk: bár igazunk van, valójában ez csak egy buliverseny, az élmény a lényeg. Mi több, a főrendező kolléga közölte: tudja, hogy én egy szupermen vagyok, ezért ha gondolom, a következő versenyen mehetek két órát is egyben, bár csökkeni fog a koncentrációm. Ha meg tudom csinálni, akkor nyerünk. Nem ezt választottuk.

Volt még öt srác a csapatban, akik nem azért jöttek ki, hogy egy hibás szabályrendszer miatt a mínusz húsz fokban ropira fagyjanak, miközben én körözök. Szépen végigcsináltunk mindent a szabályok szigorú betartásával. Ekkor már nem nagyon törődtünk semmivel, rámentünk a feelingre.

A második rajtot a tizenkettedik helyen kellett megélnem, gyakorlatilag nem láttam semmit. Így is sikerült három kör alatt hat helyet előre jönni, de amikor az újabb két vetélytársat utolértem, elkövettem egy hibát. Kettőjük porában csak körülbelülire himbáztattam be az autót egy kanyarba, csak úgy vakon, érzésre. Mikor kiértem a porukból, akkor látszott, hogy baj van, egy méterrel később van a kanyar. Volt ott még egy nyom, amiben próbáltam elvezetni a bal első kereket, de nem sikerült, a fal beforgatott, megakadtam. Hamar kihúztak, de már mindegy volt, kijöttem, jöhettek a többiek.

A pálya nagyon rossz állapotba került: nyomvályúk, dobálós részek, nehéz volt íven tartani. Mindenhol bátran elnyomtam, körönként háromszor vertem oda úgy az autó alját, hogy majd kiesett a fogam. A cserénél kiderült, hogy ettől leszakadt a két első doblemez, az alsó borítás, elromlott a jobb fényszóró, leesett egy klímacső, és még pár alkatrész. Mondhatjuk, hogy az autó több sebtől vérzett.

Sajnos az, hogy a csapat leggyorsabb versenyzője is hibázott, a többiekre is rossz hatással volt. Vályi Pista például tőlem hallotta, hogy az első pár kanyar hármasban elfér. Annyira megörült, hogy elfelejtett bekanyarodni a végén az éles balosba. Ember nem csúszott még ennyire túl a pályán. Csere után jött a következő szlovén srác, aki amúgy driftel, és Ladával ment már szöges gumival jégen. Ő is megpróbált egy emlékezetest nyújtani, közelebb kerülni az időmhöz - két pörgés lett a vége.

Sajnos a legrosszabb változatot a másik szlovén alkotta, aki már előző este is péppé törte az autó elejét. Most egy kör alatt kétszer esett be a hófalba, másodjára pont előttünk, alig tudták kirángatni. Ekkor már egy komédiához kezdett hasonlítani a verseny, sorra jöttek be a rommá hullott autók, de még mindig bírták. Zárásként a két török ismét megdöntötte a lassúsági rekordot, de ez már senkit nem érdekelt, inkább bent szimulátoroztunk.

A végén huszadikak lettünk, vagyis a másodikhoz hozzáírtunk egy nullát. Ez van, szerencsére az egyéni mérlegem kicsivel jobb: enyém a második leggyorsabb idő. Az őrült ausztrállal nem bírtam, mint kiderült, mindannyian murvás versenyzők voltak, mint más csapatoktól is többen. Ehhez képest nálunk a törökök egy nagy szállítmányozó cég tulajának a csaját hozták, meg egy olyan motoros újságírót, aki mindig megijedt, ha elindult az autó hátulja. Erre pedig minden határozott gázadásra sor került.

Ettől függetlenül hatalmas élmény volt a verseny, sőt pont a szupergyors ausztráloknak drukkoltam. Sajnos az oroszok az utolsó pillanatban még megelőzték őket. A nap végén még jöhetett egy remek buli egy olyan bárban, ahol a felszolgálók énekeltek, nem is rosszul. Egy-kettő befért volna a Megasztár döntőjébe. Ebben azonban kimerült a hely érdekessége.

Jó volt tükörjégen mókázni, de legközelebb nem megyek ehhez ilyen messzire. Svédország e része dögunalmas. Csak hó és fenyőfa minden, minden ház barna, ami két nap után unalmas. Mivel repkednek a mínusz húsz-harminc fokok, ezért amúgy sem szívesen mozdul ki senki. A nagyon száraz levegőtől az arcbőrünk is kikészült, de inkább az zavart, hogy normál esetben nem történik semmi.

Erre zárásként megláttam a repülőtéren a táblát, hogy pénteken itt kezdődik a sí-világbajnokság. Are ugyanis igazi síparadicsom, arra biztosan tökéletes. De ki az, aki itt a pálya mellett állva végig bír nézni egy versenyt úgy, hogy ne fagyjon meg?

0 Tovább

Jégtánc Mazdákkal - Mazda MX-5 Ice Race 2011

A Mazda a tavalyi sikeres MX-5 Open Race rendezvénye után – ahol a magyar újságíró-csapat a dobogó harmadik fokára állhatott fel – idén Svédországba invitálta meg az autóversenyzés híveit, a 2011. február 21-24. között zajló MX-5 Ice Race-re.

A versenyen összesen 20 darab, versenyre alakított MX-5 vesz részt, szöges gumikkal felszerelve. Az autók egy majd 5 kilométeres pályán küzdenek meg egymással, négy órán keresztül.

Az MX-5-öket 26 résztvevő ország képviselőiből álló csapatok fogják vezetni. A csapattagok között versenytapasztalatokkal rendelkező autós újságírók éppúgy megtalálhatóak lesznek, mint azok a TV-nézők, márka-rajongók és újságolvasók, akik nyereményjátékokon nyerték el a részvétel jogát. Magyarországot az [origo] színeiben Vida János, a Totalcartól pedig Vályi István képviseli.

A svédországi Åre városában zajló, négynapos program két intenzív szabadedzésből, egy (a pole pozíció és a rajtsorrend megállapítására szervezett) időmérő edzésből, valamint magából a két futamra osztott versenyből áll. Az nyer, aki adott benzinmennyiséggel a legtöbb kört tudta megtenni a pályán.

0 Tovább

Mióta tudnak az ausztrálok hóban vezetni? - Mazda MX-5 Ice Race, 2. nap

Végre a jégautózás örömeit is kipróbálhattam a Mazda MX-5 Ice Race-en, szerencsére nem vallottunk szégyent. Ken Block is megirigyelne. Egyedül egy ausztrál őrült tudod nálam gyorsabban körbeérni, de ő nagyon megvert. Holnap lehet tanulni tőle.

Második napjához érkezett a Mazda MX-5 Ice Race az örök hó birodalmában. Svédország északi részén vagyunk, itt mindennaposak a mínuszok. A helyiek persze megjegyezték, hogy csodálatosan szép időnk van, de ez csak annyit jelent, hogy nem szakad a hó. Otthon is dolgoztam már mínusz tizenöt fokban, de itt valahogy másként üt. Iszonyatosan száraz a levegő, bántja a torkomat. Már éppen azt hittem, hogy csak én vagyok ilyen nyávogós, de a szabad levegőre kilépve szinte minden európai kolléga elkezd köhécselni.

A hidegben ácsorgás közben szépen kiszáradt a szánk, az arcunk. Szerencsére egészen jó téli öltözéket kaptunk, a cipőbe pedig bele lehet szerelni egy olyan talpbetétet, amely a levegővel kapcsolatba lépve felmelegszik, melegen tartja a talpunk.

Busszal jöttek értünk, zötyögtünk vagy 45 percet a pályához, de az igazán megrázó élmény az volt, amikor a főépületből motoros szán húzta szánkón levittek a pályához. Körülbelül egy kilométer volt az út, de közben fájósra fagyott az arcom. Durva ez a hideg.

A helyszín sem akármi: egy befagyott tavon van a versenypálya, minden irányban körülbelül két-három kilométer széles, de 134 méter mély. Állítólag hatvan centiméter vastag jégréteg a teteje, nem kell aggódni. Amikor a bokszutca mellett egy hatalmas repedésre lettem figyelmes, akkor mégis elgondolkoztam egy kicsit.

A svédek mázlisták: egy befagyott tavon mindig olyan nyomvonalat jelölsz ki, amilyet csak akarsz. Multifunkcionális versenypálya. Nekünk ezúttal egy körülbelül 4,5 kilométeres kört találtak ki, 43 kanyarral. Igen, ez nagyon sok, az átlagsebesség pedig elég kevés. Jó mulatság, bár azt az érzést nem feledteti, amikor a Nordschleife vége felé kétszázas tempóban fűzöm le a kanyarokat a dobálós aszfalton. Ez más irányzat, pont ezért erősen tanulni kellett. Szerencsére a megszokott ütemben tudtam haladni, miközben a többieket is igyekeztem hozzásegíteni valami értékelhető idő eléréséhez.

Mit mondjak? A totalcaros Vályi Pista fogékony és ügyes, a velünk egy autóban ülő szlovénok sem rosszak, de ott csak az a srác megy jól, aki ment már jégen szöges gumival, Ladával. A törököket nem értem; ha az ottani újságírók így tudnak vezetni, akkor nagy a gond. Jött egy negyvenes ottani sztár, aki a szabadedzésen annyira lassan ment, hogy még a visszafogott török kolléganője is lenyomta.

Sosem mentem még jégen szögessel, így ez teljesen új kihívás, nem is ment elsőre, bár a kísérletezés elég jól sikerült. Az első edzés mérlege: semmi kaland, ötödik hely.

A második edzés egyben időmérő is volt a szerdai futamra. A törökök kezdtek pár nem túl komoly körrel, majd a kisebb szlovén srác után mehettem. Futottam még négy kört, és beugrottunk a lista elejére. Az oroszok és a belgák nagyon készültek erre a versenyre, volt is fejvakarás, amikor meglátták az időnket. Mielőtt még elbíznám magam, gyorsan jött a kijózanító pofon. Az ausztrálok találtak egy félőrültet, aki egyórás folyamatos körözés árán talált egy tiszta és szinte tökéletes kört. 4,41 lett a vége, nyugodtan mondhatom: teljes Európa utálja érte. A mi 4:47-ünk is kiverte a biztosítékot, hiszen a harmadik idő már 4:49.

Az európaiak közül mi lettünk az elsők, így az első sorból rajtolhatunk. Sajnos a nap vége mégsem lett ennyire örömteli. Miután mindenki ment már, megkértem a két lassú törököt, hogy menjenek még. Egyikük két hajmeresztően lassú kört repesztett, a második végén be is esett a hófalba, majdnem elvitte az időmérés műszerét. Még szerencse, hogy a reggeli eligazításon egyfolytában azt harsogták, hogy a biztonság az első, és az utolsó kanyarban nagyon lassan menjünk, mert ha az időmérést elcsapjuk, akkor vége a mókának. Húsz centiméteren múlott. A török lány ezután már nem is akart menni, ezért a kisebb szlovén beugrott a végére. Egy extrém manőverrel belerongyolt a pálya melletti palánkba, az anyagi kár jelentős: a hűtő beleolvadt a motorba. Állítólag a versenyre kész lesz.

Az első verseny szerda délelőtt 11-től kezdődik, első sorból rajtolunk, jók a kilátások. A lassú embereink miatt így sem számítok jó eredményre, de nem ez az egy dolog aggaszt. Nem értem, hogyan fogunk itt versenyezni: a technikás rész túl szűk az előzéshez, ha valaki előttünk megy, akkor szinte semmit nem látni. A rajt után tehát a hátsók vakon vezetnek majd, ezért külön jó a második rajtpozíció.


Vida János
 

0 Tovább

A kiegészítő fényszórók országában - Mazda MX-5 Ice Race, első nap

Épeszű ember február vége felé már nem indul el még hidegebb tájra, főleg ha fáj a torka. Egy jó kis jeges autózás lehetősége azonban sokat változtatott a hozzáállásomon, életemben először mehetek versenyautóval tükörjégen szöges gumival.

Tavaly szinte minden eseményen ott voltunk, amit a Mazda a világ legsikeresebb roadsterének, az MX-5-ösnek a huszadik születésnapja alkalmából rendezett. A magyar csapattal harmadikok lettünk a Mazda MX-5 Open Race nevű versenyen. Ezután Gulyás Peti ott volt az MX-5-ös Guinness-rekord döntésén, valamint az Euroringen kipróbálhatta az általam már korábban vezetett versenyautót is. Az egész megkoronázásaként még az eddigi összes modellt összehasonlította, de a záróakkord mégis rám maradt: az egész évfordulót lezáró Ice Race-versenyen újra bizalmat szavazott nekem a Mazda.

Fájós torokkal ilyen hidegben normális ember otthon marad és kúrálja magát. Én mégis útra keltem a mínusz 15-20 fokok világába, elég volt annyi, hogy szöges gumival versenyezhetek egy hátsókerék-hajtású autóval.

Már az utazás sem volt álomszerű, hajnal félhármas kelés után irány Pest, majd autóval a bécsi reptér felé vettük az irányt, onnan repülővel stockholmi átszállással végül Östersundban kötöttünk ki, majd onnan még egy óra buszozással meg is érkeztünk Arébe.

Utunk első fele átlagos volt, de az már figyelemreméltó, hogy Svédországon belül is repültünk egy órát északra. Nagyjából Grönlanddal lehetünk egyvonalban, a hőmérsékletből így érzem. Amikor megérkeztünk az östersundi reptérre, más világ fogadott. Itt nem pörögnek az események, a reptéri váró világát is csak a mazdás csoport kavarta fel körülbelül öt percre.

A parkolóban rá kellett jönnöm, hogy megérkeztünk a kiegészítő fényszórók világába: itt mindenre tesznek még két-három plusz refit, hogy jobban lássanak. Minden autón csak téli gumi van, és nem zavarja őket a hó. Ott ahol egy pesti taxis hússzal poroszkálna, az itteni menő csávó körülbelül hatvannal vágódott be a parkolóba. A buszosunk olyan lazán tépett a jégbordás főúton kilencvennel, mintha csontszáraz szakaszon lennénk.

Az út mellett megjelentek új közlekedési táblák: a motoros szán mellett a rénszarvasokra és a kutyás szánok átkelésére is plusz tábla figyelmeztet.

Az első nap nagyjából nem történik semmi, megkapjuk a ruháinkat, aztán fejben készülhetünk a várhatóan nagy hidegre. A pályarajzot csak egy kis grafikán láttam, de már az alapján riasztó: összevissza kacskaringózik a pályacsík, a 4,5 km alatt körülbelül negyven kisebb-nagyobb ív van. Persze az életben ezek gyakran egybefolynak, remélhetőleg sok kis kombinációt ki lehet egyenesíteni.

A jellegzetes svéd helyszínen arra nem volt lehetőség, hogy Magyarország ismét önálló autót indítson, így a totalcaros Vályi Pista mellett két török és két szlovén kollégával ülünk egy autóban. Elvárások nincsenek, nem is lehetnek, de azért Pistával biztosan próbáljuk majd nyomni.

Vida János

0 Tovább

"Racingoljál testvér" - autók és zenék, 2. rész

A külföldi alkotások után következzenek azok a magyar klipek, amelyekben az autó a meghatározó élményfaktor.

Ha van együttes, amelynek munkásságát egy autótípushoz lehet kötni, az az Exotic és a Trabant. Ezért kezdjük velünk a listánkat, és azért, mert ilyen szeretettel foglalták dalba ezt a négykerekű rendszerszimbólumot. Kár, hogy a klipben szétvernek egy Trabit.  Exotic - Trabant


Ha van együttes, amelynek munkásságát Arankához lehet kötni, az az erdélyi Open Stage. No nem ezért kerültek a listára, hanem a Nyomjátok emberek című hasonlóan remek slágerük révén, amelyben szintén egy Trabant köti le a nézők figyelmét rögtön az elején. A formációnak van egy másik, szintén autós klipje, de mivel az inkább csak autóalkatrész-vonatkozású, ezért azt nem ágyazzuk meg, aki szeretné megcsodálni a Letörtétek a tükrünköt című produktomot, itt megteheti Open Stage Székelylend


A fentiekkel ellentétben komolyan gondolta a Tedd fel a kezed! című dalocskát a Splash. A zenei színvonalhoz illő képi világban egy Suzuki Vitarában, egy Ford Eifelben és egy Z1-es BMW-ben felváltva tombolnak a művészek. Splash - Tedd fel a kezed


Számos hasonlóságot lehet felfedezni a Splash és a Fresh között. Ott van ugye a név hangzása, a zenei irányzat, a szőke nő, és a több autó egy klipben-szemlélet. Smarttól a Lamborghiniig.

Fresh - Félig ördög, félig angyal


Az ifjú előadók csengő dallamai után nosztalgiázzunk egy kicsit. A műfaj legnagyobbjainak videoklipjeiben is meghatározó szerepet kaptak az autók. Zorán például egy jobbkormányos MG-vel autóztatja Máté Pétert.

Máté Péter és Zorán - Egyszer


Ihász Gábor ZISZ-ből emlékezik a gyermekévekre.

Ihász Gábor - Múlnak a gyermekévek


Korda György pedig kempingbiciklin és GAZ-69-esen száguldva oktatja férfitársait a nőkről.

Korda György: Haver. a nőkkel jól vigyázz


Autó iránti szenvedélyét jelzi a városi autózásról szóló alkotása is, amelyben egy kisváros legszűkebb utcáin tekereg.

Korda György - Autózás a városban


A Quimby jóval megfelelőbb helyszínt választott a kanyargásra: egy szerpentint.

Quimby - Autó egy szerpentinen


Szintén a hegy és egy IFA ihlette meg a kevésbé mainstream Pedrofon zenekart.

Pedrofon - IFA megy a hegyen


Kis túlzás volna a magyar Jamiroquiként emlegetni Gáspár Lacit, de az tény, hogy szereti az autót, és klipjeiben is fel-feltűnnek. A Bárhol jársz című dalban egy Lancer Evót láthatunk…

Gáspár Laci - Bárhol jársz


…az Engedj el címűben pedig egy különösen hatékony beltérvilágítású Chryslert.

Gáspár Laci - Engedj el


A sofőrös amerikai autóval el is érkeztünk a klipipar egyik kedvenc járműkategóriájához, a limuzinokhoz. A Fekete vonat rögtön hármat is egy klipbe zsúfolt.

Fekete vonat - Hip hop zene


A Fekete vonatot parodizáló Irigy hónaljmirigy klipjéből sem hiányoznak a kocsik.

IHM - Csóró a téren


Már nincs sok hátra a válogatásunkból, de maradt még két klasszikus a kilencvenes évekből. A 4F Club Balatoni láza…

4F Club - Balatoni láz


…és a szintén kihagyhatatlan Carpe Diem-sláger, amelyben hajó mellett egy E36-os kabrió BMW is fontos elem.

Carpe Diem - Álomhajó


Aztán vannak azok a meghatározó zenei alkotások, amelyekhez többen is saját képi világot álmodtak. Ilyen például az Apa kocsit hajt…

Tudósok - Apa kocsit hajt


…illetve a kétezres évek elején alapnak számító Bëlga-nóta.

Belga - A gyaloglás vége


A legvégére hagytuk a gyorsulási versenyek előtt tisztelgő Grandmasta Pete-et, aki saját szöveggel, előadással és láthatóan a barátok és barátnők segítségével készített klippel alkotta meg – nyugodtan mondhatjuk – a műfaj himnuszát.

Grandmasta Pete - Mérés

0 Tovább

KITT-tel csajozós Hasselhoff és a kamionos tinilányok - autók és zenék, 1. rész

Míg a „nagy” filmeknél a kisgyerek és a kutya számít slágerkelléknek a biztos sikerre hajtó forgatókönyvírók körében, a videoklipeknél valahogy az autó jut elsők között a készítők eszébe. Belátható hosszúságú sorozatunk első részében a külföldi, autós témájú, vagy csak a vizuális élvezetet autóval növelő művekből válogatunk. Jöjjön tehát a nemzetközi élmezőny a folyton pajtizó David Hasselhoffal, az autóőrült Jay Kayjel és a többiekkel.

A Jamiroquai frontembere akkora autóbolond, hogy nem is kezdődhetne mással egy ilyen jellegű válogatás. A White Knuckle Ride klipjében egy régi 911-es Porschét kerget egy helikopter.  Jamiroquai-White Knuckle Ride


Jóval nagyobb sláger volt az 1997-es Cosmic Girl, biztos ezért szerepel a klipjében több és drágább sportkocsi. Egy Ferrari F355, egy F40 és egy Lamborghini Diablo szabálytalankodja végig a négy percet.  Jamiroquai - Cosmic Girl


Az országúton maradva: a mély hangokra épülő művészet egyik nagyjának látomásszerű klipjében egy kígyósálas férfi és nála lengébben öltözött hölgyek kergetnek őrületbe egy szerencsétlen Oldsmobile-sofőrt. Brooklyn Bounce - Take a Ride 


Még mindig jobban járt, mint a The Cardigans ifjú, ám közveszélyes énekesnője. The Cardigans-My Favourite...


A szőke nő az országúton kabriót vezet tematika másik nevezője Jessica Simpson a Top Gun-sláger feldolgozásával, szörnyű végzet nélkül. Jessica Simpson - Take My Breath Away


Hasonlóan lágy zene, egy 1966-os Pontiac GTO, és a Sisters of Mercy: ez a Black Planet. Sisters of Mercy-Black Planet


Egy másik út, a semmi közepén, ráadásul éjszaka. Nem lennénk a menekülő Kovács Lajos helyében.  Radiohead - Karma Police


Szintén rossz időben tartózkodik rossz helyen és halad rossz irányban a Depeche Mode Wrong című klipjének áldozata. Depeche Mode - Wrong  


Nyugodtabb az elhagyatottság a The Specials szellemvárosában.  The Specials - Ghost Town


Nem csak autóval lehet klipet forgatni, ahogy azt a KrAZ-zal közlekedő orosz tinilányok is bizonyítják. t.A.T.u. - Nas ne dogonyat


Más szempontból rendhagyó a Madness 1982-es klipje a Maddiemobile-lal. Madness - Driving in My Car


Sztárral kezdtük, fejezzük be sztárral. David Hasselhoffal Michael Knighté után idővel egyre inkább a lecsúszott színész szerepében találkozhattunk, a két pont között énekesként is hódított. A Jump in my car című számban KITT anyósüléséről ajánlja fel nőknek a szolgálatait.  David Hasselhoff - Jump in my car


Az ötleteket köszönjük a Quart.hu-nak. Vasárnap következnek a magyarok Trabanttal, Kordával, fílinggel, ne hagyják ki. Ha viszont mi hagytunk ki valamit, kérjük, írják meg az auto@origo.hu címre.

0 Tovább

Visszatér a De Tomaso

Genfben debütál az új De Tomaso modell

Hét év kihagyás után újra készülnek majd De Tomaso-emblémás autók. Gian Mario Rossignolo, a Fiat konszern volt vezetőségi tagja megvásárolta az elfeledett olasz márkát és neki is látott, hogy összeállítson egy új modellpalettát. Első típusa egy prémium crossover lesz, melynek tervezését a Pininfarina stúdióra bízta. A ritka sportautók rajongói azonban inkább az egyelőre csak a tervekben szereplő luxuslimuzinra és a kupéra lesznek kíváncsiak.

0 Tovább

Sílécet is gyárt az Audi

A Quattro összkerékhajtási rendszeréről híres négykarikás márka a Német Sí Szövetség lelkes támogatója, nem csoda, hogy a közkedvelt téli sport visszatérő téma a márka életében. Először 1986-ban, egy látványos reklámfilmben kapcsolódott össze az autózás és a síelés. Kiszemeltek egy negyvenhét méter magas sísáncot Finnországban, melyen az Audi 100 Quattro nyolcvan százalékos emelkedőt, havat és jeget leküzdve álló helyzetből felhajtott.

0 Tovább

Autómodellek kilinccsel előre

Két valódi Toyota Corolla AE86 tandem drift közben

Japánból indult, mára az egész világot meghódította a drift. Nem kell hozzá más, csak egy erős hátsókerék-hajtású autó és egy technikás pilóta, aki minél látványosabb manőverekre bírja a versenyre felkészített gépet. Az új, önálló technikai sport az utcáról indult, így nem csoda, hogy hamar helyet talált magának a popkultúrában. Filmekben és számítógépes játékokban is megjelent, a profi akciók kedvelői és azok örömére, akik anélkül szeretnék élvezni a kilinccsel előre haladást, hogy gumiabroncsaik bánnák a mókát.

0 Tovább

Így készülünk egy összehasonlító tesztre

Sokan nem is gondolnák, milyen előkészületeket igényel egy autós összehasonlító teszt. Kellenek maguk az autók; több, valóban összehasonlítható, tehát azonos lökettérfogatú és karosszériájú autókat egy időben megszerezni az importőröktől igen szép feladat. Aztán ezeket egy helyre kell vinni; értelemszerűen minden autóhoz kell egy ember, még egy, aki vezeti azt a kocsit, amelyből az operatőr és a fotós dolgozhat - egy négyautós összehasonlítóhoz tehát legalább hét ember kell.

És - amint az alábbi kép is bizonyítja - egyéb akadályok is felmerülnek.

Jövő héten - ha a teszt izgalmait influenzával feledtető kollégák felgyógyulnak - megtekinthető lesz a végeredmény: egy képes-videós Opel Insignia - Renault Laguna - Toyota Avensis - Volkswagen Passat dízelteszt.

0 Tovább

Így kell összetörni egy új Ferrarit

Ötszáz mérföldet sem sikerült baleset nélkül megtennie egy 458 Italia tulajdonosának Floridában.

Nem teljesen tiszta, hogy került egy Ford F150-es bal első kereke alá egy Wes Moschetto nevű cégvezető két hete vásárolt 458 Italiája, de az bizonyos, hogy a nagyjából ötvenmillió forintos sportkocsi értékvesztése alapesetben azért szerényebb ennél.

2 Tovább

Nem létező autók eladósorban

Többek között egy 1955-ös Ford, egy 1959-es Cadillac, egy 1960-as Chrysler és egy 1988-as Lincoln alkatrészeiből épült a tanulmányautóra emlékeztető szobor

Kreatív hobbi vagy csapatépítő tréning? Mindkét hasznos időtöltés szórakoztató programja lehet az autóépítés. Gary Fioto, a Chopit Kustom vezetője az ötvenes évek tanulmányautóinak világát saját ötleteivel és fél tucat korabeli szériamodell alkatrészeivel vegyítve bizarr külsejű fantázia koncepcióautót épített.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek