Audi 5000 hirdetés egy amerikai magazinból

Vadonatúj reklámkampányában a Kizashi legnevesebb kategóriatársaival szembeni fölényét hangsúlyozza a Suzuki. Hogy mennyire szimpatikus módszer saját hirdetésünkben lejáratni a konkurenseket, arról a marketinges szakirodalomban több száz oldalnyi elemzést olvashatunk, a gyártók azonban mindent megtesznek, hogy újdonságuk felkeltse a vevők érdeklődését. Még a Suzukinál is lelkesebb volt a Nissan, amikor a Porsche Caymant értékelte le a 370Z-vel szemben, sőt több alkalommal is megpróbálta látványosan megdönteni a 911-es Nürburgring Nordschleifén mért köridejét csúcsmodelljével, a GT-R-rel.

Így fékez az Audi 80-as. A konkurenseket egy semleges autó képviselte

Nem egyedül a japánok hóbortja a reklámháború, az Audi már évek óta csatázik a BMW-vel. Nem ma kezdték a harcot, már a hetvenes években is bevetették ezt a módszert, bár a Kizashi reklámjához hasonló tesztpályán forgatott kisfilmben még egy álcázott autó képviselte a konkurenciát, amolyan „hagyományos mosóporként”. Egy évtizeddel később, egy 1987-es amerikai reklámfilmben az Audi 100-as szó szerint körbeautózza a Mercedes és a BMW egyértelműen beazonosítható típusait.

Túl sok baleset történt, a készítők figyelmeztetnek, hogy mindezt ne próbáljuk ki otthon

A W124-es és az E28-as mozdulatlanul kénytelen elviselni, ahogy a legnagyobb Audi produkálja magát körülöttük, majd a narrátor felhívja a nézők figyelmét, hogy jól gondolják meg, melyik német limuzint választják. Az Audinak fontos volt, hogy pozitív képet fessen a tengerentúlon 5000-esként bevezetett modellről, amely arról vált hírhedté, hogy magától gyorsul, és nem lehet megállítani. Hiába derült ki, hogy a balesetek a vezetők hibájából történtek, a botrány Amerikában egy időre visszavetette az eladásokat.