A látványos felvétel a terepszöget korlátozó, mindenbe beleakadó lökhárítónak köszönhető

25 évvel ezelőtt jelent meg a legstrapabíróbb Volkswagen Transporter, az utasokat és a rakományt árkon-bokron át célba juttató összkerékhajtású T3 Syncro. A hetvenes évek végén Gustav Mayer, a Transporter fejlesztési igazgatója adta a konstrukció ötletét a prototípusokért felelős részleg mérnökeinek, akik a legenda szerint magánszorgalomból építették meg az első próbapéldányt egy T2-es buszból.

Bármilyen feladatra alkalmas volt a T3 Syncro. Csapatszállítóként és teherautóként is bevált

1978-ban további öt példány készült, melyek olyan jól szerepeltek a gyári teszteken, hogy a harmadik generáció tervezésekor a vezetőség rábólintott az ötletre. A szériamodellre végül 1985-ig kellett várni. A T3 Syncro viszkokuplungos hajtáslánca az öszkerékhajtás specialista Steyr-től származott, és gyártásáról is a grazi üzem gondoskodott. Szintén náluk készült az alpesi országokban kedvelt, bizarr külsejű Golf Country is.

Tristar néven terepes kiegészítőkkel felszerelt kivitelt készítettek a Syncróból

A kapcsolható összkerékhajtási rendszereknél egyszerűbb és megbízhatóbb technika tartóssága megfelelt a vevők igényeinek, akik elpusztíthatatlan mechanikájú Volkswagenekhez szoktak. Kérésre zárható differenciálművel is felszerelték, a műszaki részegységeket masszív alsó burkolatok védték. Megemelt hasmagassága, rövid tengelytávja és ideális súlyelosztása meglepően jó terepképességekhez segítette. Ebből nyújt ízelítőt a Syncro gyári filmje.