Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hirdetések között valahol ott lapul a mi Babettánk is

Odáig viszonylag egyszerűen eljutottunk, hogy Babettát veszünk, innentől kezdve azonban bonyolódott a dolog, hiszen a kínálat a néhány ezer forintos roncstól egészen a tökéletesen helyrehozott példányokig, vagy a megkímélt, már-már újszerű és ennek megfelelően "drága" darabokig terjedt.

Első lépésként elkezdtük túrni az internet babettás hirdetéseit, igen hamar megmutatkozott a kínálat keresztmetszete. Az alkatrésznek való roncstól egészen a gyári állapotban megkímélt, vagy a tökéletesen helyrehozott darabokig terjedt a meglepően bőséges választék. Az árak néhány ezer forinttól indultak keresgélésünk idején, míg a lélektani plafonnak az 50 ezer forint számított, de ennyiért már szinte makulátlan Babettát kínáltak.

Mi az arany középutat kerestük, ám ezen belül is igyekeztünk egy olyan darabot kiszúrni, amit nem kell majd nap mint nap bütykölni, hiszen egyikünk sem rendelkezik mélyreható Babetta-szerelési ismeretekkel.



A télvíz idején is meglehetősen bőséges kínálatból az alábbi motorok keltették fel az érdeklődésünket:

Bár nem egy mai darab a képen is látható 1979-es Babetta, és nem is Budapest környékén kínálták eladásra (ami ugyancsak vásárlási szempont volt), mégis felhívtuk a hirdetőt, mert nem tudtunk ellenállni a "keveset használt, felújított és eredeti állapot" hívószavaknak, na meg persze a 21 ezer forintos árnak. Sajnos mire észbe kaptunk, már lecsapták a kezünkről, exgazdája nem kis büszkeséggel a hangjában mesélte, hogy aznap mi már legalább a sokadik érdeklődő voltunk, és ezen a sikeren felbuzdulva még egy roncs Babettát tervez felújítani és csatasorba állítani. Legyen így, de mi ezt nem várhatjuk meg.



Igényesen felújított, olcsó, gyári állapot: el is happolták az orrunk elől

 

Szintén nem fiatal az alábbi, 1982-es kismotor, ráadásul a gyári állapottól is igencsak messze van, mégis csábítónak tűnt az 55 km/órás végsebesség (Babetta-szinten ez maga a TGV), a beígért felújítás és persze az alkatrésznek adott második Babetta is - mindezt jelképes 20 ezer forintért, amit ráadásul irányárnak adtak meg. A telefonbeszélgetés során már kissé lehangoló híreket közölt az ifjú eladó, aki finoman megkérdezte, messzire akarjuk-e vinni a motort, mert az nem megy többet 2-3 km-nél egyhuzamban, de állítólag könnyen javítható. Fájó szívvel búcsúztunk el, pedig de jó lett volna 55-tel repeszteni.



Állítólag 55 km/órás sebességre is képes, ha éppen működik

 

Ezek után már némi gyanakvással hívtuk fel az alábbi (meglehetősen öreg, de állítólag tökéletesre restaurált) motor gazdáját, aki elmondása szerint csak "kocsmába és közértbe járásra" használta a kívánatos bordó színre mázolt masinát. További előny, hogy szerkesztőségünkhöz meglehetősen közel árulták, így rövid egyeztetés és ennek eredményeként felkerült az első motor a "megnézendő" listánkra.

A tulaj szerint csak kocsmába és közértbe járt vele


Természetesen a kínálat másik végéből is mazsoláztunk. A fenti Babettákhoz képest valóságos csikónak számít az 1995-ös motor. Ez már a kereklámpás 210-es modell, fantasztikus narancssárga kosárral a csomagtartóján, maga a megtestesült álom, ráadásul csábító közelségben, Budaörsön. Telefon, bömbölő tévét túlkiabáló bácsi, hely- és időpont-egyeztetés: két motorra duzzadt a "megnézendő" listánk.

Szemtelenül fiatal motor, ennek megfelelő árral


Természetesen nem csak a netről mazsoláztunk, hanem az ismeretségi kört is riadóztattuk Babettáért, és csodák-csodája, kerültek elő motorok. Ezekből az egyik "garázsban felejtett" szintén izgalmasnak találtuk, így az egyre jobban körvonalazodó vásárlási körút immár három motorosra duzzadt. Remegve vártuk a napot.

0 Tovább

Megvan!

A Babetta-néző utunk eredményesen zárult, megtaláltuk az igazit, egy 1995-ösnek hirdetett tűzpiros 210-es modellt. Beindulni ugyan nehezen akart, de több mint egy év ácsorgás után ez nem is csoda. Az eladó - továbbiakban Gyula bácsi - szemmel láthatóan fájó szívvel vált meg a bevásárlókosárral felextrázott Babettájától, ám kénytelen volt meghoznia ezt a nehéz döntést, ugyanis egy alattomos szög és az utána támadt szövődmények miatt elvesztette a fél lábát, így a betekerős indításról szó sem lehetett.

Babettánk több mint egy esztendőt pihent a garázsban, míg végül Gyula bácsi meghirdette, aki időközben egy távol-keleti robogóval oldotta meg a motorizált helyváltoztatás problémáját. A vásárlás során nem mellesleg szükség is volt Gyula bácsi új szerzeményére, mivel azzal kellett behúzni a makacskodó Babettát. Az ötperces videóból képet kaphatunk a beindítás nehézségeiről, megtekinthetjük Gyula bácsi hihetetlen formájú sisakját - amit ránézésre Farkas Bercitől kaphatott ajándékba -, és az első ünnepélyes tankolást.



Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.



0 Tovább

Keressük az igazit

A fáradságos és alapos piacfelmérés után végül három motor került a listánkra: két kissé avítt és egy fiatalabb példány. Mindhárom Babettát Budapesten vagy környékén kínálták eladásra, így egy délelőtt alatt lezavartuk a szemrevételezést. A jeles eseményre magunkkal cipeltünk az autósmozink egész stábját, és elkövettük azt a taktikai hibát, hogy egy 3-as BMW-vel keltünk útra. Ez jelentősen rontotta az alkupozíciónkat.




Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.



0 Tovább

Babetta-blog: elektromos Babettával a globális felmelegés ellen

Mialatt az autó- és motorgyárak még csak lázasan fejlesztgetik azokat a járműveiket, amelyek az olajkorszak után fognak szállítani minket, addig egy leleményes kecskeméti úriember megépítette a jövő motorját. Természetesen Babetta-alapokon.

Forrás: hasznaltauto.hu



Az egyik autós-motoros hirdetési portálon bukkantunk a fenti képen látható gyöngyszemre, amely nem más, mint egy elektromos Babetta. Az eladó leírása szerint akár 40 km/órával is repeszthet az óceánkék (metál!!!) színű motor, amelynek hatótávolsága mintegy 50 kilométer, így akár napi ingázásra is befogható. Őszintén irigyeljük azt, aki ilyet tud építeni és a leendő tulajt is. Kaland, sebesség, Babetta - füst és olajmentesen.

0 Tovább

Izzócsere, mérföldváltás, felsmink - visongó lányok youngtimer versenyen

Félelemmel vegyes várakozás nem volt. Vártuk nagyon és jó is volt. Három nő egy kocsiban, nem meglepő, hogy együtt jár a féktelen vihogással és a versenyzésre alkalmatlan magatartással, de nem is nyerni mentünk. A Yetro 200 MIGLIA túra beváltotta az ígéreteket, gyönyörű tájakon, vidám feladatokkal és a szakmaiatlanságot elnéző versenyzőkkel és szervezőkkel szórakoztatott.

 



Bekössé! - kezdődött a csajos hétvége. Ketten vezetünk felváltva, a harmadik szórakoztat hátulról, nincs jogsija, de jobb is ez így. Pénteken délután indulunk Siófokra a gyönyörű Volvóval (240 DL, okos, szép, mindent tud), amiben a kilométerszámláló helyett beépített mérfőldszámláló nem működik ugyan - pedig direkt nekünk készítettek mérföldes itinert -, a kesztyűtartóban kihajtható tükör figyel gyárilag. Szerelem első látásra, na.

A Volvót könnyű vezetni. Ezt biztosan mindenki tudja, most már én is. Semmi lefulladás, azonnal és finom brummogással jelzi, ha nem tetszik neki a sebesség, ami persze elvárható, mert a fordulatszámmérőt nem tartották fontosnak elhelyezni a műszerfalon. Az egyetlen nehézséget az okozta, meg kellett szoknom, hogy az ötödik sebesség a sebességváltó tetején hanyagul elhelyezett gomb és a kuplung szimultán megnyomásával történik négyesben, valamint az, hogy ne a mérföldet nézzem kilométernek. De ment ez is.

Siófokon a kempingben a szervezőkön kívül csak néhány csapat sorakozott fel péntek estére, de így legalább akadt alkohol éppen elég, a készületleneket - a három nő - is ellátták kedvesen. Reggel, a kötelező Balaton-parti kolbász elfogyasztása után bekéredzkedtünk egy szimpatikus Fiestás pár mögé, a mérföldszámláló halálára hivatkozva. Akadtak ugyan alternatív ötletek - nézzük a villanyoszlopokat, azok pont ötven méterre állnak egymástól, vagy érzésre meg lehet oldani -, de miután este négyszer tévedtünk el a boltot keresve, maradtunk a biztosabbnak tűnő követés mellett.

A youngtimerek húszas éveikben is fiatalos, kis szériában, különleges körülmények között gyártott, vagy más okból kultikussá vált gépjárművek. Közülük 25 kocsival indult a hétvégi verseny, mindegyik autó csont nélkül vette a távot, a résztvevők pedig egymást segítették a megállókban váró feladatoknál. Utóbbiakból műszaki jellegű megnyugtatóan kevés, szám szerint egy volt, izzócsere a parkolóban álló Alfa Romeón. Némi leséssel ezt is abszolváltuk. Idén a Somogyi-dombság lankái képesztettek el, visongva örültünk majdnem minden fűszálnak, a napsütésnek, és persze a Volvónak.

Mivel gasztroblogger is ült a kocsiban - na jó, övé volt a jármű - az utolsó feladat (hány pillére van a Völgyhídnak?) előtt csikorgó gumikkal kanyarodtunk be egy méhészetbe, ahol a nőgyűlölő, de viszonylag szolgálatkész méhészt spontán meginterjúvoltuk és vettünk mézet, sokat. Mire végeztünk, számtalan nem fogadott hívás várt a szervezőktől, akik teljesen jogosan megrémültek, hogy éppen a három nő tűnt el útközben, a Fiestások tanácstalanul vonogatták a vállukat, az utolsó előtti feladatnál még megvoltunk. Alig pirulva vázoltuk a helyzetet és némileg zavartan értesítettük a szervezőket, hogy a verseny második napján már hekket tervezünk fogyasztani egy bódéban, a tesztvezetés lehetőségét átadjuk bárkinek.

Az esti retro partin természetesen még részt vettünk - az Alfás kérdőívnél oda nem illő megjegyzésekkel hátráltattuk a csapattársakat -, másnap pedig elegánsan integettünk az újabb feladatokra induló autósoknak, most már ismerősként üdvözölve nagyrészüket.

Márkafüggetlen youngtimer klub nincs Magyarországon. A versennyel egybekötött találkozó volt ez a túra is. A szervezők szerelemből állítják össze az útvonalat és a feladatokat, egyre profibban és elképesztően kedvesen. A veterántalálkozók tarifáihoz képest jelképes összegért vidultuk végig a versenyt, amin bárki indulhat, természetesen egy youngtimerrel. A vegyes társaságot az autóimádat köti össze, ami a verseny végére hajlamos átragadni a tökéletesen amatőr dugókon edzett autósra is. Jövőre is mennénk, kéne olcsón saját youngtimer.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek