A Berlini Magyar TV mindig kíváncsi riportere a Millenáris Velodromon járt, ahol csupa kosztümös figurába botlott, akik fel-alá száguldoztak öreg járgányaikkal. István Kovács megpróbálta kideríteni, hol van az időkapu, ahol a régi korok sofőrjei átszöktek a jelenbe. Londoni taxisok, csepeli munkások, gentlemanek, rosszlányok és veterán autók egy helyen.
Londoni taxisok, csepeli munkások és egy rejtélyes időkapu - István Kovács a Millenáris Velodromon
Ma már megcsodáljuk
Kevesen gondolták volna, hogy a keleti blokk legkisebb presztízsű autójából egyszer büszke veterán lesz. Bár ez az acélkék Zaporozsec valószínűleg újkorában sem volt ilyen szép, ma már nem lenézik, hanem megnézik az utcán. Mi az Infoparkban bukkantunk a szelíd, dupla kipufogós hátsókerekesre, ablakában egy korabeli mentőládával, az eredeti gépkönyvvel és egy lefűzött mappával, amely valószínűleg a restaurálás dokumentációját rejti.
Félbehagyták, mégis kész van
Eredeti reklámötletet valósított meg egy amerikai restaurátor cég. A bizarr ötlet valójában csak félig eredeti, akárcsak ez az 1967-es Oldsmobile Toronado, melyet a korpásodás elleni sampon reklámok mintájára csak félig vettek kezelésbe.
Zaporozsec két keréken
Talán a Zaporozsecnek volt a legkisebb presztízse az összes szocialista autó közül. Lehet, hogy mindennapi közlekedési eszköznek valóban nem a legjobb – a Kermi az első változatot nem is engedte forgalomba helyezni -, az alábbi videó azonban bizonyítja, egy kis fantáziával egészen különleges produkcióra képes.
Visszatér a De Tomaso
Genfben debütál az új De Tomaso modell
Hét év kihagyás után újra készülnek majd De Tomaso-emblémás autók. Gian Mario Rossignolo, a Fiat konszern volt vezetőségi tagja megvásárolta az elfeledett olasz márkát és neki is látott, hogy összeállítson egy új modellpalettát. Első típusa egy prémium crossover lesz, melynek tervezését a Pininfarina stúdióra bízta. A ritka sportautók rajongói azonban inkább az egyelőre csak a tervekben szereplő luxuslimuzinra és a kupéra lesznek kíváncsiak.
Utolsó kommentek