Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Száguldó Lamborghini alatt futott át a mókus

Ha látjuk, akkor sem hisszük el, hogy ilyen szerencsés véget érhet, ha egy versenypályán száguldó Lamborghini és egy mókus útja keresztezi egymást. A kisállatnak fogalma sem lehetett róla, hogy milyen veszélyes átszaladni azon a forró csíkon, hiszen a Murcielago villámgyorsan ért oda. A felvételen nem látszik, hogy a mókus hogyan préselte be magát a másodperc tört része alatt az első légterelő alá, és hogyan bírt ellenállni a szívóhatásnak, hogy ugyanazzal a lendülettel tovább szaladjon, de sikerült biztonságban átérnie a túloldalra.

0 Tovább

Szétverette lerobbant Lamborghinijét egy kínai milliomos

Minden év március 15-én tartják a „vásárlói jogok napját” (World Consumer Rights Day), amelyen a vevők jogaiért és érdekeiért szólalnak meg és demonstrálnak világszerte. Ezt a jeles napot választotta egy kínai milliomos Lamborghinijének szétverésére, mivel az lerobbant az egyik gyári szervizben végzett karbantartás után. Az autónak állítólag korábban motorproblémái voltak, amit a jelek szerint nem tudtak megoldani, ráadásul a tulajdonos szerint a szervizben még több helyen meg is sérült a fényezés.

A kínai tulajdonos szerint felháborító, hogy méregdrága luxuskocsija mellé ilyen kiszolgálás jár, így meglehetősen radikális lépésre szánta el magát és egy egész munkásbrigádot bérelt fel a fekete Gallardo ellen. Lamborghini-rajnogóknak nem ajánljuk az alábbi videót!


4 Tovább

113 centiméter vs. 208 centiméter

Ha végsebességben és gyorsulásban nem is, egy szempontból mindenképp felülkerekedik Virágvölgyi István fotórovat-vezető kollégánk az általunk tesztelt Lambóhoz képest. Kis híján kétszer olyan magas.

A különbség számos kísérletre ihlethetne, mi a helyezzük az egyiket a másikba-módszert választottuk, ebből pedig egyenesen következett, hogy inkább István kerüljön a Lambóba.

Nem ment könnyen, de sikerült, a Helyes vezetési és utazási pozíció az autóban című cikkünkben viszont nem ő lesz az illusztráció.

0 Tovább

Illegális autóversenyek Párizsban

Egy francia kaszkadőrcsapat, a Stuntattitude újabb videóval jelentkezett, a Ring Race-ben Párizs utcáin száguld egy Porsche 911 GT3 és egy Lamborghini Gallardo Superleggera. Valószínűleg nem kérték ki a rendőrség előzetes engedélyét a forgatáshoz, mivel a hömpölygő esti forgalomban vették föl a látványos jelenteket, és láthatóan a sebességkorlátozásokat sem tartották tiszteletben.

Profi munkának tűnik a rövidfilm, alaposan megtervezték az útvonalat, a helyszíneket a Stuntattitude emberei biztosították a forgatáson. Még egy egykerekező sportmotor is feltűnik a film közepe táján, ami természetesen nem a véletlen műve. A sofőrök sem ma kezdték a szakmát, Nicolas Navarro és Julien Piquet láthatóan könnyen zabolázta meg a 435 illetve az 570 lóerős autócsodákat, még a macskaköves utcákon is.

A francia fővárosban már 1976-ban is készült egy híres rövidfilm, a C’était un Rendezvous (Randevú volt), amelyben egy Mercedes-Benz 450SEL 6.9 száguldozik a kihalt utcákon. Ezt a nyolcperces filmet a cannes-i aranypálmás, és kétszeres Oscar-díjas Claude Lelouch rendezte. Lelouch vonzalma a száguldáshoz nem csak emiatt a filmje miatt nyilvánvaló, forgatott már korábban a Le Mans-ról és a Tour de France-ról is.

A C’était un Rendezvous-ban tulajdonképpen semmi mást nem csinált, csak egy giroszkópos kamerát rögzített Mercedes-Benz SEL450 6.9-esének orrára, és felvette a száguldást a Porte Dauphine-től a Sacré-Coeurig. Alkalmasabb autót nehezen találhatott volna, mivel a Mercedes korának egyik leggyorsabb limuzinjának számított 225 km/órás végsebességével és 7,6 másodperces gyorsulásával, még önzáró differenciálmű is volt benne. Acél helyett a Citroëntől beszerzett hidropnumatikus felfüggesztéseket alkalmaztak benne, ami miatt alig rázkódott a kamera.

Lelouch annyit módosított a filmen, hogy a Mercedes 286 lóerős V8-asa helyett saját, V12-es motorú Ferrari 275 GTB-jének a hangját keverte rá a végső változatra. Hallható is, hogy nem a Mercedes háromfokozatú automatája váltogat, ennél sokkal többször váltanak sebességet, és gázfröccsöket is adnak visszaváltáskor. Valószínűleg egy augusztusi vasárnapon, hajnalban vették fel a filmet, a forgalom ugyanis láthatóan nagyon gyér volt a francia fővárosban. Nem tudni, ki vezette az autót, egyesek szerint egy Forma-1-es pilóta, mások szerint maga Lelouch. A rendező azt állította, hogy a végsebességét is elérte egyes szakaszokon a Mercedes, de elemzők megállapították, hogy legfeljebb 140 km/órával haladhatott, a tíz kilométeres távon az átlagsebessége 77 km/órára jött ki.

1 Tovább
1234
»

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek