Las Vegasban több mint 130 ezer dollárért kelt el egy árverésen egy eredeti állapotú 1939-es BMW R 51 RS versenymotor. A negyvenes-ötvenes években Amerikában induló kétkerekűhöz sohasem nyúltak restaurátorok, kormányán még ott díszelegnek a Daytona 200-as versenyek műszaki ellenőrzését igazoló szalagok is. Ennek ellenére szép állapotban vészelte át a gyártól távol eltöltött hetvenkét évet. Összesen tizenhét példány készült a speciális típusból, melyből mára három maradt fenn.

Egy tökéletes állapotú megtekinthető a BMW múzeumában, egy másik magángyűjtőnél pihen, ez az egy pedig még mindig kissé kopottas fényezésén, elromlott fordulatszámmérőjén és sokat próbált motorblokkján hordozza a hőskor küzdelmeinek emlékét. A motortörténelem hangulatos, huszonhat millió forintot érő darabját Emil Recke, New-York-i importőr rendelte a bajor gyártól 1939-ben, versenyre kész állapotban, majd benevezte Joe Thomas részvételével az 1940-es és 1941-es Daytona 200-as futamra.

A kvalifikációs körben a legjobb időt futotta, de az eredményt a mérőberendezés hibája miatt törölték a versenybírók. A legenda szerint a motor német származása miatt döntöttek így, de annyi biztos, hogy a harmincas évek versenyein az autók és motorok között is sorra német gyártmányok győztek. A háború kitörése után Recke eladta szerzeményét Rody Rodenbergnek. Az indianapolisi versenyző rendszeresen indult különböző futamokon, majd ötven éven át megtartotta a bevált gépet, amely legközelebb 1993-ban cserélt gazdát. Új tulajdonosa biztosan nem költ már felújításra, hiszen a veterán motor legnagyobb értéke éppen az eredetisége.