Álca alól kandikáló 1 M Coupe
Hamarosan kifut a BMW 1-es sorozata, de a legnagyobb durranást a végére tartogatták. A bajorok motorsport divíziója végre befejezte a kétajtós kupé legvadabb változatát. Münchenben sokáig halogatták a csúcsváltozat elkészítését, hiányát a 02-es sorozat szellemi örökösének tartott kétajtós legerősebb kivitelével, a nagyszerű 135i-vel pótolták. A rajongók azonban nem pusztán egy tökéletesség határait súroló autóra, nem is M sportcsomagra, hanem egy valódi M-es BMW-re vágytak.
BMW M1 (1978-1981)
Egy autóra, amely elég kicsi és könnyed ahhoz, hogy a legendás E30 M3-hoz hasonló, vegytiszta vezetési élményt nyújtson. A pletykák szerint azért nem jött menetrendszerűen a sportváltozat, mert nem tudtak mit kezdeni első és máig egyetlen szupersportautójuk, az M1 emlékével. A verseny homologizáció miatt 1978 és 1981 között 456 példányban kézzel legyártott középmotoros BMW volt az első szériaautó, melyet a motorsport részleg készített, nem csoda, hogy az M1 nevet minden márkabarát az egykori csúcs BMW-vel azonosítja.
BMW M3 (1986-1992)
3,5 literes 277 lóerős motorját 1980-ban a második motorsportos autóba, az 535i M-nek keresztelt E12-es 5-ös sorozatba is beépítették, az M5 elnevezés azonban csak az 1985-ben bemutatott E28-as 5-ös csúcsváltozatával vált hagyománnyá. Egy évvel később megjelent a nyolcvanas évek egyik sportautó ikonja, az E30 M3 is. A bűvös M betűt ma már az X5 és az X6 is viseli, többé nem lehetett kifogás a névadás kérdése. Nem is kérette magát tovább a BMW, a betűt és a számot megcserélték, és megérkezett a várva várt 1 M Coupe.
Egy rövid videón néhány másodpercig már mozgásban is láthatjuk, a Top Gear pedig megmutatja, mire képesek a klasszikus elődök a sebességkorlátozás nélküli útjairól híres Man szigeten.
Utolsó kommentek