A tűzoltóság rendszeréből kivont védősisakot egy nyugdíjas tűzoltó újra hasznosítja, bukósisakként szolgál a Jawa mopeddel közlekedő tűzoltó fején - szól a Mezőkövesden, 2003. június 29-én készült kép melletti rövidke leírás.

Micsoda finom részletekről marad le, aki megelégszik az egy mondattal és a képre vetett pillantással!

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Valóban különleges a szürke tűzoltósisak, bár élek a gyanúval, hogy motorosbaleseteket nem szimuláltak a fejlesztésénél, reméljük, büszke gazdája azóta is épségben rója alatta a kilométereket. Feltétlenül említést érdemel azonban a műanyaghullámpala-sárga szemüveg, amely nem csak napsütésesnek láttatja a szürkébb hétköznapokat, hanem a menetszéllel utazó rovaroktól is véd. A bukósisakkal magasabbra emelt védelmi szint a mezítlábas szandállal csökken ugyan némileg, de talán kompenzálja a befülledt fejbúb okozta magasabb testhőmérsékletet.

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Súlyos hiba lenne, ha nem vennénk észre, milyen jelentős sportkipufogó fokozza a Babetta teljesítményét - hiába, nem jutott mindenkinek az erősebb 210-es verzióból, amilyen a miénk is, a képen is a régebbi, 207-es típus látható.

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Szervizes videónkból látszott, elég egy platón töltött félóra, hogy megváltozzanak a műanyag bevásárlókosár derékszögei - itt ez nem fordulhat elő; gondos lakatosmunka és jó ízlés eredménye a strapabíró, a moped színével harmonizáló fémkosár.

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Az pedig természetes, hogy egy nyugállományú tűzoltó kizárólag piros Babettával járhat. De lássuk végre, milyen is a részleteiben is kiváló fotó egyben (a képre kattintva nagyban is):



Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)