Az Opel eladásával a koreai Chevrolet lesz majd a GM egyetlen tömegmárkája Európában, éppen ezért meglepő, hogy csak egy aprócska, eldugott pavilonban volt látható a modellpaletta Frankfurtban. Azaz csak két autó, a még frissnek számító Cruze és az új Spark, az egykori Matiz szellemi utóda.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Még több fotó a galériában. Kattitson a képre!



A Cruze-ról már rengetegszer írtunk, azonban a pofás miniautónak még a közelében sem voltunk soha, pedig már márciusban, Genfben bemutatták. Ha a régi Sparkhoz hasonlítom, hatalmas a fejlődés: az új generációnak már tényleg autóformája van, szépek a lámpák, emelkedik az övvonal, rejtett a hátsó kilincs, domborítottak a sárvédők, 15 colosak a könnyűfém felnik, talán csak a hátsó lámpa csicsás kissé. Megjelenik az ESP az extralistán, ami mindenképpen dicséretes, emellett jó EuroNCAP törésteszt-eredményt is ígérnek.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A forgó állványra tett autóba csak a sajtóigazolvány felmutatásával engedtek beleülni, úgy őrizték, mint a sok száz lóerős sportkocsikat. Pedig ehhez csak egy egy- és egy 1,2 literes benzinmotor lesz elérhető, 66 és 78 lóerővel. Kifejezetten ötletdús a műszerfal, csak a sebességmérő analóg, a fordulatszámmérőt és a többi műszert egy kvarcjátékra emlékeztető panelra tették, és még az anyagok is rendben vannak.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Rengeteg a tárolórekesz, a kidolgozási minőség is hozza az elvárható szintet, az első ülés kényelmesnek mondhatóak. Mini-mércével kifejezetten tágas a 3,64 méter hosszú Spark, a fejtér bőven elegendő, magam mögé beülve (179 centiméter magas vagyok) még a lábam is elfért, és a 170 literes csomagtartó is elfogadható. Ha kétmillió környékén lesz az alapár, nagy siker lesz nálunk. Jövőre minden kiderül.