"Very difficult" - ezt a választ kaptam a leggyakrabban, amikor a Tata standján a Nanóról faggattam V Seethapathit (nem maradt le semmi, így szerepel a névjegykártyáján). A hatalmas indiai járműgyártó minije az elkövetkező években jó eséllyel a világ egyik legnagyobb példányszámban eladott autója lehet, amelynek európai forgalmazását a Tata ügyfélmenedzsereinek a főnöke kivételesen meg tudta mondani: 2012-től lesz kapható. Igaz, még nem nálunk, először Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban kínálja magát az olcsó miniautó, a térségben a lengyeleknél árulják majd. Magyarországon "később" kezdik kínálni az élőben a vártnál szimpatikusabb közlekedési eszközt.
A magyarországi forgalmazás kezdete egyelőre ismeretlen
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
S hogy mire nem adott egyértelmű válaszokat V Seethapathi? Arra, hogy mennyi lesz az európai eladási ára az Indiában mindössze kétezer amerikai dollárnak megfelelő rúpiáért (kb. 390 ezer forint) kínált kocsinak, mennyit szeretnének értékesíteni évente, és, hogy lesz-e, lehet-e egyáltalán konkurense a mi kontinensünkön nyilvánvalóan majd jóval borosabb áru autónak. Mint mondta, ezeket még sok minden befolyásolhatja.
A standon még nem vitték túlzásba, mindössze egyetlen elektromos Nanót állítottak ki, de az megnyerő volt. Testközelből olyan átölelni való kis manó a kocsi, és ezt egy 180 centi fölötti ember meg is teheti: akkora a jármű, hogy oldalra kinyújtott karokkal az első szélvédőtől a hátsó ablakig átfogható.
A színpadon lassan forgó kocsi meglepően precíz illesztései, ránézésre normális minőségű belső anyaghasználata (beülni nem lehetett), apró külső megoldásai egyértelműen jelezték, hogy ez a karosszéria nem a kétezer dolláros népautó, még nem is sorozatgyártott példány, sokkal inkább az európai vevők számára legyártott külső-belső áll előttünk. Ha képesek lesznek az indiaiak ezt a minőséget produkálni sok százezer példányban, nem kétséges a mini sikere.
A helyszínről jelentjük - még több genfi újdonságért kattintson ide!
Utolsó kommentek