Örömteli hír, hogy a Mini bemutatta első olyan modelljét, amelyben már hátul is elférni. A terepes jegyekkel felruházott Countryman élőben is jól néz ki, az üléspróba bebizonyította, hogy a helykínálata nagyjából akkora, mint egy tágasabb kompakt autóé. Műszerfala szinte teljesen olyan, mint a kisebb Minikben, és az üléseken sem láttam változást.
Az első Mini, amiben hátul is el lehet férni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A pavilonon kívül is szolgáltatott meglepetést a márka: egy marketinges gerillaakció keretében a Genf melletti hegy oldalára kivetített "MINIWOOD" felirattal gyakorlatilag átkeresztelték a közelben fekvő Lake Geneva települést, méghozzá a klasszikus Hollywood felirat stílusában. A gigantikus betűket a francia oldalon lévő Mont Saleve-hegy oldalára vetítették ki úgy, hogy Genf utcáiról is látható legyen.
A projektorok által kivetített kép 30 méter magas és 192 méter hosszú, esténként pedig Genf több kilométeres körzetében is látható. A nagyteljesítményű projektorok 348 ezer ANSI lumen fényerővel, összesen 5760 négyzetméteren, több mint 28 ezer watt energia felhasználásával működnek.
A BMW standján az új 5-ös volt a legfontosabb látnivaló, de mi már annyit írtunk róla, hogy inkább a többi újdonsággal foglalkoztam. Nos, a frissített X5-ösön olyan kevés a külső változás, hogy alig lehet észrevenni, viszont a motorpaletta szinte teljesen új, és a különböző asszisztens rendszerek is belekerültek az 5-ösből és a 7-esből.
Minden modellben lecserélték a régi, háromliteres biturbó benzinest az ugyanekkora hengerűrtartalmú, és erejű, viszont egyturbós blokkra. Ennek teljesítménye a legtöbb esetben 306 lóerő, azonban a Z4 sDrive35is-ben már 340 lóerőre képes, ezt kínálják Z4 M helyett. Az M3 után végre a kisebb polgári modellekbe is megérkezett a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó extraként, akár az 1-es sorozatba is. A nagyobbak, az X5-ös és az X6-os pedig az új nyolcfokozatú, hagyományos automatát kapta meg.
Kint volt a tavasztól egyes piacokon már megvásárolható két hibrid modell, a 7-es Activehybrid és az X6 Activehybrid is, ezek között hatalmas különbség van a hajtáslánc tekintetében. A limuzin csak enyhe hibrid, azaz nem tud csak elektromos energiával haladni, míg az SUV már teljes, és ebben két elektromotor is van.
Még nem szériamodell, de hamarosan az lesz az új 5-ös hibrid változata. Ebben a hathengeres benzines turbómotor és a nyolcfokozatú automatikus váltó közé helyezték el a 40 kW-os elektromotort, a két motortípus közé pedig egy kuplungot építettek be, így tisztán elektromos hajtásra is képes a bajor limuzin. Nem maradt ki a start-stop rendszer és a fékenergia visszanyerés sem, a legnagyobb újdonság azonban az intelligens energiamenedzsment, amely a különböző szenzorok mellett a navigációs rendszer adataira is támaszkodik.
Amennyiben például a rendszer az autó előtt húzódó hosszabb lejtőről szerez tudomást, az akkumulátor szabályzása már a lejtős szakasz elérését megelőzően úgy alakul, hogy a várható fékezés során felszabaduló energiát a lehető legmagasabb hatásfok mellett hasznosítsa. Az is jó ötlet, hogy az akkumulátor a navigáción beállított cél elérése előtt teljesen feltöltődik, hogy az úti cél közvetlen környezetében az 5-ös már tisztán elektromos hajtással közlekedhessen. A BMW szerint az elektromos hatótáv akár harminc százalékkal is megnövelhető az intelligens, navigációs rendszeren alapuló szabályzással.
Hamarosan közöjük Warming Anders külső főtervezővel, és Christian Schultéval, az 5-ös projektvezetőjével készített interjúnkat.
Utolsó kommentek