Erősödő jen, gyengülő eladások és egy végleges döntés: két év múlva már nem lehet hivatalos importőrtől Daihatsut vásárolni Európában. A Hatsudoki Seizo néven 1907-ben alapított japán cég 1958 óta foglalkozik autógyártással, 1967-től a Toyotához tartozik. A nagyobb gyártók árnyékában élő Daihatsu iránti kereslet mára drasztikusan lecsökkent, pedig a rendszerváltás után nálunk is népszerű volt a cég egyik legsikeresebb modellje, a Charade harmadik generációja, melyből még jelenleg is sok szaladgál. A tulajdonos Toyotához mérhető, legendás megbízhatóságáról híres, strapabíró kisautót 1987 és 1994 között gyártották.

Orrába egyliteres háromhengeres és 1,3 literes négyhengeres benzines vagy egyliteres turbódízel került, de a japánok ezeken az elnyűhetetlen motorokon kívül a GTti sportváltozat számára egy igazi csemegét, az egyliteres befecskendezős, töltőlevegő hűtős, kereken 100 lóerős turbós változatát is elkészítették, az 1,3-as pedig összkerékhajtással is elérhető volt. Japán belpiacos kivitelét kisautóban akkor még ritkaságnak számító légkondicionálóval, szervókormánnyal és elektromos extrák tucatjaival szerelték fel. A GTti-re épülő raliautó jól szerepelt a brit Lombard Rally-n, ahol a kétliteresek kategóriájában indult.