Balul sikerült motoros próbakör
A rendszámból, a motor típusából és a motoros szerkójából kiindulva nem egy mai felvételre bukkantunk, azonban a témája örökzöld. A büszke tulaj miután megszerezte a motorjogsit és megvette álmai motorját, az első gurlásra meginvitálta egy barátját, hogy megörökítsék ezt a feledhetetlen pillanatot. Kár volt.
Addig minden rendben zajlik, amíg nyílegyenes úton pásztázza a kamera a vadonatúj Kawasaki ZZR-en feszítő motorosunkat és ugyancsak ropogós újnak tűnő felszerelését, a gondok akkor kezdődnek, amikor egy enyhe kanyar következik. Egy indokolatlan visszaváltás és durva kuplung valamint gázhasználat miatt a motor hátulja megcsúszik és innentől kezdve szegény barátunk a tankra csúszva utazik a kőfalig. Csak remélni tudjuk, hogy azóta szerencsésen felépült a fizikai és lelki megrázkódtatásból.
Soviet Asian Quest 23.nap - Langar, Karakul tó és alvó falvak
Tovább indultunk és újabb biciklistákkal találkoztunk. Az egyik fiatal pár augusztusban indult, különösebb cél nélkül, még nem tudják mikor mennek haza Skóciába. David és Leticia Genfben mindenüket eladták, azután ültek nyeregbe. Szeptembe óta tekernek és amíg kedvük van, folytatják.
Nem lehetett betelni a látvánnyal
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ez lenne a legújabb gumi divat?
Egy hosszab kitérő után tovább haladtunk kedvenc M42-es utunkon, elhaladtunk a hangzatos nevű, hatezer métel feletti Marx és Engels csúcsok mellett, de az idő miatt csak keveset láttunk belőlük.
Ez a csillagjegyem
Ilyen szép hotelek voltak erre - a hideg ellenére természetesena sátrat választottuk
Az itteniek nem tól sok mindennel tudnak foglalkozni. Szerény körülmények között édegélnek, innen nézve vegetálnak, de nem elégedetlenek. Több hotel feliratú viskót is láttunk, de evés és bevásárlás után mégis inkább a sátrat választottuk, amit a Karakul tó partján vertünk fel.
Soviet Asian Quest 24. nap - autószerelés a semmi közepén
Miután elment a hidraulika pumpa és az ABS is fura hangokat ad ki hidegen, szereléssel kezdődött a nap. Kiderült mi a gond. Elhagytam a hátsó híd stabilizátor tőcsavarját - tudom most az okosok megint mondják, hogy a fenében nem lehet ilyet észrevenni? Hallottam már a kattogást, de amikor felálltam a szerelőhídra, a félhomályban úgy láttam minden rendben, mert minden csavar a helyén volt. Szerintem az anya elveszett és a csavar csak lassan csúszott ki a helyéről, hisz állandóan terhelés alatt volt. Keservesen, de sikerült megoldani.
Szép panoráma az ébredéshez és a szereléshez is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Kattogott már egy ideje
Elhagytam a hátsó híd stabilizátor tőcsavarját
Wolfgang és Irmgard Münchenből érkeztek és rövid beszélgetés után egyből az ő kocsiját is átnéztük. Rajtuk nem tudtunk segíteni, mert a differenciálzár elektromos csatlakozója teljesen eloxidálódott, ezt útközben majd Almatiban ki tudja cseréltetni. Úgy döntöttünk, együtt vágunk neki a kirgíz határnak.
Nem volt egyszerű menet a Tádzsik határ átlépése, sem minket, sem a Pajeroval érkező németeket, sem a két-két olasz és belga biciklist nem akarták átengedni az elnök látogatása miatt. Ékes magyar szóval elmeséltem nekik, hogy mi a találkoztunk vele a Bibi Fatima forrásnál és biztos nem örülne, ha a turistákat feltartják. Ezután közös pálinka és vodka-fokhagyma kombináció elfogyasztása után egész kis vendégség alakult ki a tartályból átalakított határőrbódéban, amit sajnos nem lehetett lefényképezni. Megkaptuk a szükséges pecsétet az útelvelünkbe, számítógép és internet híján be lettünk írva egy kockás füzetbe, adtunk egy kis ajándékot és végül mindnyájan átértünk Kirgizisztánba, ahol épp kijárási tilalom van. Remélem azért minden simán fog menni.
Utolsó kommentek