Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Túl az első szervizen

A körülötte terjengő benzinszag jelezte, valami nincs rendben. Hiába költött rá Gyula bácsi, az előző tulajdonos 17 ezer forintot, az egyéves garázsfogság megtette nem éppen jótékony hatását: Babettánk csak kerékpár-üzemmódban működött. Biciklinek viszont túl nehéz, nem engedik fel a fogaskerekűre, meg hát szorult belénk valamennyi büszkeség - mégiscsak ciki, ha tekerés közben lengén öltözött biciklis lányok visszamosolyognak előzés után.

Babettánk tehát platóra, majd szerelőhöz került. Úristen, mi ez? - kérdezte a Mester, amikor betoltuk a kapun, de azért készségesen állt neki a munkának. Abban bíztunk, hogy kitisztítja a karburátort, és tökéletes kondícióban kapjuk vissza kedvenc kétkerekűnket, azt viszont nem is reméltük, hogy szoros összefüggésekre derül fény mopedünk és a luxusautók, valamint a hajdan volt csehszlovák és a jelenlegi tajvani és indiai alkatrészipar között. Az pedig csak rémálmainkban szerepelt, hogy gyakorlatilag megtöltik majd a narancssárga kosarat a kicserélt darabok.

Nem volt ez egy rossz motor - tört elő az őszinte vallomás az unalmas japán robogókat javító szakemberből, amikor dolga végeztével visszamentünk hozzá.

Egyre biztosabbak vagyunk benne, jó döntés volt Babettát venni. Még nem is használtuk, máris mennyi meglepetést okozott.

 

Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.



0 Tovább

Tuskó, az ős

Mondhatnánk, hogy a Babetta-blog előkészítéseként közöltünk tavaly márciusban cikket a Jawa 550 Pionyrról, de azért ez nem fedi teljesen a valóságot. A lényeg persze nem ez, hanem hogy a Veterán Autó és Motor magazinnal élő és gyümölcsöző együttműködésnek köszönhetően van egy remek anyagunk Parezről, a több mint félszáz éves csehszlovák kismotorról, amelyet joggal tekinthetünk kedvenc Babettánk közvetlen felmenőjének.

Ha feltételezzük, hogy új olvasók tömegeit érjük el a Babetta-bloggal, nyilvánvaló, hogy sokan közülük lemaradtak a Tuskót méltató írásról, amelyet azonnal pótolni lehet a képre kattintva.

A képre kattintva mindent megtudhat Tuskóról, a Babetta-ősről.


A Pionyr maximálissebesség-értékére pillantva pedig az eddigieknél is világosabban látszik: van még mit fejlesztenünk a mi kis Babettánkon.

Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.



0 Tovább

Pofára esni egy Babettával

A net örömteli módon hemzseg a babettás videóktól, ám az alábbi gyöngyszem egy tanmesének is elmehetne, hogy mi sül ki abból, ha néhány tégla, egy aknafedél és egy szemmel láthatóan meggyötört állapotban lévő libafos színű Babetta áll rendelkezésünkre a végtelen mennyiségű szabadidőnk eltöltésére. Így jár mindenki, aki nem tiszteli a Babetta fejlett technikáját és hatalmas erejét. Amúgy az egykerekezési kísérletekért jár az öt pont.

 

 

Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.




0 Tovább

A nyolcvanas években a belvárosban

Rossz belegondolni, mi mindenről maradtak le a nyolcvanas években még nem létező mai fiatalok. Csak egy példa a helyzet súlyosságának érzékeltetésére: előfordulhat, hogy a Macskafogó számukra a második részt jelenti, ami után az elsőre már nem kíváncsiak. Mi, akik láttuk, tudjuk, mekkora veszteség ez nekik.

Felelősséggel tartozunk az utánunk következő generációkért. A Babetta nekik csak egy szó, jelentés nélkül. Mi is igyekszünk minél többet tenni azért, hogy megtöltsük e hét karaktert - és a blogot - tartalommal, de nem érhetünk az igazán autentikus források nyomába, amilyen Görbe Nóra és Szikora Robi duettjének házi készítésű videoklip-változata.



Az alkotás láttán-hallatán először az jutott eszembe, milyen jó, hogy a gyerekeknek szánt lemezek közül hozzám csak Halász Judit bakelitje jutott el, a Veszprémi Lindát oly hitelesen alakító színésznő albuma viszont nem. Feltűnt továbbá, milyen újszerű megoldás, hogy a refrén nem csak akusztikus, hanem vizuális értelemben is megjelenik.

Komoly szakblogként persze elsősorban a nyolcvanas évek mopedezési szokásaival kell foglalkoznunk. Bár a gyalogosok belső szerveire vadászó szarvast már kevés Volga hordozta a motorháztetején, azért az akkori utcakép meghatározó Trabantjai, Ladái, Moszkvicsai sem jelentettek kisebb veszélyt a kétkerekűvel közlekedőkre, mint manapság (utóbb említett két példa esetén: sőt).

Ehhez képest komoly bátorság Lindától, hogy a forgalom ritmusánál lassabban, bukósisak és bekapcsolt világítás nélkül mopedezik Budapesten, következetesen a sáv belső felére húzódva. Persze hogy is ijedne meg egy Duna-híd lehajtóján suhanó autóktól az a rendőrkisasszony, aki miután egy IFA majdnem eltapossa a Clark Ádám téren (ahogyan az Emődi Tamástól kapott virágcsokrot), nem fut vissza az őrsre, hanem az út közepén jegyzetelni kezd.

0 Tovább

Miért pont Babetta?

A gazdasági válság becsapódásával nekünk is át kellett gondolnunk a lehetőségeinket: mi van, ha a tesztautók és -motorok örömteli áradata megcsappan, de éppen el kéne jutni A-ból B-be. Ez van sajnos, elkényelmesedtünk az évek során, a bicaj vagy a BKV fel sem merült lehetséges alternatívaként. Nekünk egy motorizált saját járgány kell, igaz beérjük a legkisebbel is. Vállalkozásunknak természetesen nemesebb célja is van: be akarjuk bizonyítani, hogy létezik egy takarékos, olcsó és viszonylag kényelmes helyváltoztatási alternatíva, egy igazi válságjárgány.



A válság és a belpolitikai töketlenkedés hatásait még a legképzettebb közgazdászok sem tudják megjósolni, abban viszont nagy a konszenzus, hogy baj van és könnyen lehet, hogy még nagyobb lesz. Badarság lenne azt gondolni, hogy ha homokba dugjuk a fejünket, akkor szép csendben kibekkelhetjük ezt az egészet, igenis tenni kell valamit, hogy a profitéhes és könnyelmű amerikai hitelintézetek világgazdaságra mért álcsúcsosát tompítsuk.

Mit tud ilyenkor tenni egy elkényelmesedett és a végletekig elkényeztetett újságíró, aki hétről hétre megkapja a legújabb autókat és motorokat, ami miatt közvetlen környezete ha nem is utálja, de nem rajong érte és a túlpörgetett fogyasztói társadalom egy irritáló figuráját látja benne. Ezennel fityiszt mutatunk a körénk épített sztereotípiáknak és a legújabb járműcsodák méltatása mellett egy olyan fórumot is indítunk, amelyben a közlekedési tápláléklánc legalját mutatjuk be a saját bőrünkön keresztül. A cél az, hogy a lehető legolcsóbb motorizált közlekedési alternatívát népszerűsítsük, akár hiszik, akár nem, egy átlagautó telitankolásának áráért már lehet saját motorunk is, még egy tankolás áráért pedig hosszú hónapokig járhatunk is vele. Nincs hónapról hónapra emelkedő hitel, nincs dugóban ácsorgás, nincs parkolási díj és büntetés, igaz a száguldásról is le kell mondanunk és ez csak egy kompromisszum a sok közül.

Ezek után már csak egy mondat, hogy válaszoljunk is a címben feltett kérdésre: a motorizált járművek legalján kezdtünk el kutakodni, egy korszerű japán vagy olasz kismotor már erős túlzás lett volna, hiszen van ezeknél lényegesen olcsóbb megoldás is. Igen, ezzel a bloggal visszatérünk a gyökerekhez, kamaszkorunk legszebb pillanatait éljük ismét át, amikor a Babetta név még fényesebben csengett és még nem a vidéki presszók bejáratához letámasztott roncshalmazok gyűjtőneveként élt a köztudatban. Be fogjuk bizonyítani, hogy a babettázás igenis élő dolog, nem kell hozzá sok pénz csak egy kis elszántság. Mi elindultunk.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek