Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szandálos tűzoltó fémkosaras Babettán

A tűzoltóság rendszeréből kivont védősisakot egy nyugdíjas tűzoltó újra hasznosítja, bukósisakként szolgál a Jawa mopeddel közlekedő tűzoltó fején - szól a Mezőkövesden, 2003. június 29-én készült kép melletti rövidke leírás.

Micsoda finom részletekről marad le, aki megelégszik az egy mondattal és a képre vetett pillantással!

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Valóban különleges a szürke tűzoltósisak, bár élek a gyanúval, hogy motorosbaleseteket nem szimuláltak a fejlesztésénél, reméljük, büszke gazdája azóta is épségben rója alatta a kilométereket. Feltétlenül említést érdemel azonban a műanyaghullámpala-sárga szemüveg, amely nem csak napsütésesnek láttatja a szürkébb hétköznapokat, hanem a menetszéllel utazó rovaroktól is véd. A bukósisakkal magasabbra emelt védelmi szint a mezítlábas szandállal csökken ugyan némileg, de talán kompenzálja a befülledt fejbúb okozta magasabb testhőmérsékletet.

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Súlyos hiba lenne, ha nem vennénk észre, milyen jelentős sportkipufogó fokozza a Babetta teljesítményét - hiába, nem jutott mindenkinek az erősebb 210-es verzióból, amilyen a miénk is, a képen is a régebbi, 207-es típus látható.

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Szervizes videónkból látszott, elég egy platón töltött félóra, hogy megváltozzanak a műanyag bevásárlókosár derékszögei - itt ez nem fordulhat elő; gondos lakatosmunka és jó ízlés eredménye a strapabíró, a moped színével harmonizáló fémkosár.

Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

Az pedig természetes, hogy egy nyugállományú tűzoltó kizárólag piros Babettával járhat. De lássuk végre, milyen is a részleteiben is kiváló fotó egyben (a képre kattintva nagyban is):



Fotó: H. Szabó Sándor (MTI)

0 Tovább

Majdnem legyorsultunk egy Lamborghinit

Azt gondoltuk, jó ötlet lesz egy 640 lóerős Lamborghinivel gyorsulni a Babettánkkal. Motorunk szerint nem volt az, annyira megrettent a versenytől, hogy inkább lerobbant.

Fotó: Páyi Zsófia [origo]



Vida kolléga keze ügyében mostanában megfordult az autós világ pár gyöngyszeme: a ugyan még megúszta a Babettával való erőpróbát, de a Lamborghini Murciélago LP 640-nél már semmi sem akadályozta meg, hogy összemérjük az olasz és csehszlovák technika erejét. Az egyik oldalon 12 henger, 640 lóerő, a másikon egy henger és (papíron) 2,4 lóerő feszült egymásnak, pontosabban csak feszült volna, ugyanis Babettánk a gyorsulás helyszínére még bőszen elpöfögött, de a rajtot már nem érte meg - egyszerűen a klinikai halál állapotába helyezte magát.

Fotó: Páyi Zsófia [origo]

Ekkor még tényleg átfutott rajtam, hogy adok neki egy méter előnyt

Szégyenszemre kerékpár üzemmódba kellett visszakullogni a mélygarázsunkba a V12 Lambo morgásától kísérve. Természetesen nem adjuk fel: szerviz, tuning és megpróbálunk egy erősebb autót szerezni a gyorsulásra. Nem mellesleg a képeken látható Murciélagóról hamarosan teszt és videó készül az [origo] autós szekciójába.

Fotó: Páyi Zsófia [origo]

Nem bírta a feszültséget szegény kis Babettánk, itt már gyakorlatilag halott volt

 

Véleményeket, ötleteket, babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.

0 Tovább

Veszélyes üzem a túlpakolt segédmotor

Teljes mértékben elhatárolódunk az alábbi videó tartalmától, amelyben egy végletekig túlpakolt Babetta-szerű kismotor okoz tragédiát. Csak remélni tudjuk, hogy már az ölebeknek is jár dublőr.

 

Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.



 

0 Tovább

Manka és Csibészke vigyáz a Babettánkra

A kezdeti, kissé öncélúan agresszív kilengés után végre megtaláltuk a tökéletes Babetta-kulcstartót: ezentúl Manka és Csibészke fityeg a kulcs végén, potom 750 forintért.

Forrás: [origo]



Sorban állás közben, egy benzinkúton láttam meg a képeken látható kincset, amelyet természetesen nem lehetett otthagyni. A választék egyébként meglehetősen bőséges volt, Manka és Csibészke megkapó kettősén kívül még Rumcájsz is kapható volt, amint bőszen szegezi tölcséres pisztolyát. Végtelen fájdalom, hogy ez utóbit elhagytam a hazafelé tartó úton, de így legalább elmaradt a választás körüli feszültség, hogy családi idill vagy harcra kész betyár.

Forrás: [origo]

750 forintért szinte ajándék volt ez a megkapó páros


A Csehországból származó termék egyébként egy korábban viccesnek gondolt, ám sajnos túlságosan agresszív üzenetet hordozó kulcstartót küld a fiók mélyére: a Vadnak születtem! feliratú táblácskával végleg végeztünk!

Forrás: [origo]

A fiók mélyére kerül a régi agresszor kulcstartó


Tovább fokozva a nosztalgikus hangulatot, íme egy remek Rumcájsz epizód, amelyben óriásokkal konfrontálódik a család, egy borz életveszélybe kerül, valaki kővé válik mérgében, a happy end azonban ezúttal is garantált.



Rumcájsz - A harag súlya

Véleményeket, ötleteket, Babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.

0 Tovább

Közkincs: itt a használati útmutató

Rejteget még kincseket a szülők hálószobája, csak kutatni kell, mint gyerekkorunkban. Ezúttal a régmúltban a család által vásárolt 210-es típus eredeti, és teljes dokumentációja került elő egyenesen 1989-ből. Egy megsárgult számla 14 ezer 700 forintról, egy kopottas használati útmutató, valamint a szállítólevél, amely a ma forgalomban lévőkkel gyakorlatilag azonos formájú, és az egykori Csehszlovákia színeit viselő kartonlapocska a rápecsételt gyártási számmal.

Forrás: [origo]

Izgalmas események szemtanúja lehetett ez a Babetta 1989 Magyarországán. Sorra alakultak a pártok, az előző évtizedek hatalmasai egy asztalhoz ültek a következő évtizedek leendő hatalmasaival (Nemzeti Kerekasztal Tárgyalások), elfogadta a parlament a rendszerváltást megkönnyítő jogszabályokat (úgynevezett sarkalatos törvények), és egy szakállas fiatalember nagy tömeg előtt követelte, hogy ruszkik haza (Orbán-beszéd június 16-án). Eközben Demjén Rózsi Szerelemvonat című slágere vezette a listákat, míg a tévében egy ország nézte esténként a Ladával taxizó Taki bácsit a Szomszédokban. A fiatalabbak a Vissza a jövőbe második részét várták a mozikba, amely sokaknak csalódás volt a széria nyitófilmje után.



14 ezer 700 forint egy új Babettáért 1989-ben, "nagy pénz lehetett az akkor" - közölte Nógrádi Attila kollégám, miután meglátta a blokkon a vételárat. Utána néztem, hogy mennyire. A KSH hivatalos adatai szerint "az alkalmazásban állók havi bruttó átlagkeresete 10 ezer 571 forint volt 1989-ben. Egy kiló fehér kenyér 12 forintba került, a világos hazai sör 12,80 volt, ám a "minőségi hazai sör"-ért már 18 forint 20 fillért kellett kifizetni. Kíváncsi voltam egy gombóc fagyi árára is, de ennek nem akadtam nyomára, a 100 grammos Szerencsi tejcsoki azonban 28,80 forint volt kereken húsz éve.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A babettázás alapjai - a képre kattintva végignézhető az útmutató


Lapozzunk már bele végre a használati útmutatóba, amelyet itt és most teljes terjedelmében közkinccsé teszünk. Akinek nincs meg otthon (az [origo] Babettájához pl. nem kaptunk), az ide mindig visszatérhet, hogy gyári útmutatást kapjon a motorja karbantartásához, vagy ha épp csak olvasgatni szeretne. Mi most csak a legérdekesebbek adatokat emeljük ki. Tudták például, hogy 70 decibel a motor hivatalos zajszintje?

"Egyszerű szerkezetű, könnyen kezelhető, kétfokozatú automata sebességváltóval ellátott, így használata komolyabb szakértelem nélkül is kényelmes utazást biztosít" - foglalta össze tulajdonképpen a moped sikersztorijának lényegét a bevezető egy mondata. A hivatalos teljesítmény adat 1,75 kW percenkénti 5000-es fordulaton (ez 2,38 lóerőnek felel meg), és miközben 51 kp (azaz 51 kilogramm) a moped tömege, a használati útmutató szerint a teherbíró képessége 135 kp. Igaz, a "hasznos terhelhetőség" 90 kp, "ebből a csomagtartó 5 kp". (Igyekszünk majd figyelni rá, és nem túlterhelni a narancssárga műanyag kosarat.)

Az ízelítőből természetesen nem maradhatnak ki a járműveknél leggyakrabban emlegetett adatok sem. A Babetta hivatalos végsebessége 40 kilométer/óra, míg a papírja tartós utazási sebességnek a 35 kilométer/órát írja. Az üzemanyag-fogyasztása ennek megfelelő: 1,8 liter 100 kilométeren 27 kilométer/órás sebességnél.

Ha ezek mellett arra is kíváncsi az olvasó, miként kell szakszerűen fékezni és megállni a motorral, vagy hogyan lehet egyszerűen kerékpárként használni, esetleg a kipufogódob hivatalosan leírt tisztításnak fortélyai érdeklik, lapozzon bele minél gyakrabban a használati útmutatóba. Mi is ezt tettük: "Sok örömet, és kellemes biztonságos utazást kíván Önnek a ZVL koncernovy podnik KOLÁROVO Csehszlovákia."

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek