Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Illegális autóversenyek Párizsban

Egy francia kaszkadőrcsapat, a Stuntattitude újabb videóval jelentkezett, a Ring Race-ben Párizs utcáin száguld egy Porsche 911 GT3 és egy Lamborghini Gallardo Superleggera. Valószínűleg nem kérték ki a rendőrség előzetes engedélyét a forgatáshoz, mivel a hömpölygő esti forgalomban vették föl a látványos jelenteket, és láthatóan a sebességkorlátozásokat sem tartották tiszteletben.

Profi munkának tűnik a rövidfilm, alaposan megtervezték az útvonalat, a helyszíneket a Stuntattitude emberei biztosították a forgatáson. Még egy egykerekező sportmotor is feltűnik a film közepe táján, ami természetesen nem a véletlen műve. A sofőrök sem ma kezdték a szakmát, Nicolas Navarro és Julien Piquet láthatóan könnyen zabolázta meg a 435 illetve az 570 lóerős autócsodákat, még a macskaköves utcákon is.

A francia fővárosban már 1976-ban is készült egy híres rövidfilm, a C’était un Rendezvous (Randevú volt), amelyben egy Mercedes-Benz 450SEL 6.9 száguldozik a kihalt utcákon. Ezt a nyolcperces filmet a cannes-i aranypálmás, és kétszeres Oscar-díjas Claude Lelouch rendezte. Lelouch vonzalma a száguldáshoz nem csak emiatt a filmje miatt nyilvánvaló, forgatott már korábban a Le Mans-ról és a Tour de France-ról is.

A C’était un Rendezvous-ban tulajdonképpen semmi mást nem csinált, csak egy giroszkópos kamerát rögzített Mercedes-Benz SEL450 6.9-esének orrára, és felvette a száguldást a Porte Dauphine-től a Sacré-Coeurig. Alkalmasabb autót nehezen találhatott volna, mivel a Mercedes korának egyik leggyorsabb limuzinjának számított 225 km/órás végsebességével és 7,6 másodperces gyorsulásával, még önzáró differenciálmű is volt benne. Acél helyett a Citroëntől beszerzett hidropnumatikus felfüggesztéseket alkalmaztak benne, ami miatt alig rázkódott a kamera.

Lelouch annyit módosított a filmen, hogy a Mercedes 286 lóerős V8-asa helyett saját, V12-es motorú Ferrari 275 GTB-jének a hangját keverte rá a végső változatra. Hallható is, hogy nem a Mercedes háromfokozatú automatája váltogat, ennél sokkal többször váltanak sebességet, és gázfröccsöket is adnak visszaváltáskor. Valószínűleg egy augusztusi vasárnapon, hajnalban vették fel a filmet, a forgalom ugyanis láthatóan nagyon gyér volt a francia fővárosban. Nem tudni, ki vezette az autót, egyesek szerint egy Forma-1-es pilóta, mások szerint maga Lelouch. A rendező azt állította, hogy a végsebességét is elérte egyes szakaszokon a Mercedes, de elemzők megállapították, hogy legfeljebb 140 km/órával haladhatott, a tíz kilométeres távon az átlagsebessége 77 km/órára jött ki.

1 Tovább

Jason Statham új kedvence?

Lelepleződött az új Audi A6, amely Frank Martin, A szállító (The Transporter) sorozat főhősének következő autója lehet. Ha készül folytatás az autós akciófilmből Jason Statham karaktere talán A8 helyett megelégszik a felsőkategóriás limuzinnal is, hiszen a párosra már egy reklámkampányt is épített az Audi. A filmes időutazásnak is beváló reklámban az A6 fölényességét hangsúlyozták a konkurencia múltbeli modelljeivel szemben. Vajon megérte néhány másodperc szereplésért több, látszólag jó állapotú klasszikus autót összetörni?

0 Tovább

Nagyon különleges parkolás

Nem borít fel több szemetest, nem tesz több kárt kollégáiban, nem okoz percek alatt tömegkatasztrófát és nem szerez több felhőtlen pillanatot a rajongóknak Frank Drebin, vagyis a kétbalkezes hadnagyot felejthetetlenül alakító Leslie Nielsen. A 84 éves korában elhunyt színészről egy filmrészlettel emlékezünk, melyben vezetői tudásáról, gyors reflexeiről és problémamegoldó képességéről is meggyőzi a nézőket. A komoly filmes és televíziós szerepei ellenére komikus színészként elkönyvelt Nielsen, a számtalan galibát okozó, de mindig magabiztos Frank Drebin hadnagyként lett széles körben ismert.

0 Tovább

A fenegyerek új játéka

Chris Burden, az extrém performanszairól híres kaliforniai művész világhoz és autókhoz fűződő viszonyáról minden tanulmánynál többet mond 1974-es, "Trans-fixed" című alkotása. A vakmerő Burden szó szerint megfeszíttette magát egy Volkswagen Bogár hátán, kezeit a tetőhöz szögezték, majd meztelen felsőtesttel végigfeküdt a gömbölyded karosszérián. Az igazi önkínzás azonban csak ezután következett, a Bogarat leparkolták egy garázsban, majd két percen keresztül padlógázon járatták.

0 Tovább

Így kell kisautót reklámozni

Megkezdte amerikai karrierjét a Fiat 500-as, már az első reklámfilmet is levetítették. A kisfilmben azonban alig látható az autó, helyét átvették a vevőkör életstílusát bemutató képkockák, de nem volt ez mindig így.

Bízom a marketingesek ítélőképességében, de a magam részéről szívesebben néznék ma is olyan reklámokat, mint amit 1976-ban a Renault 5-ösnek készítettek szintén az amerikai piacra lépés alkalmából. A francia Rabbitként, azaz Golfként bevezetett, LeCarnak átkeresztelt kisautót elvitték San Franciscóba, hogy egy igazán látványos anyagot forgassanak vele. Van itt minden, hatalmas csőrös kamionok, Harley Davidsonok, tepsi rendőrautók, villamosok, és ami a lényeg, elképesztően meredek utcák, melyek már önmagukban garanciát jelentenek a mókára. Vidám zene, francia mondatok, kézifékes forduló és repülő Renault 5-ös Amerikának.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek