A Citroën egy napra birtokba vette az etyeki filmstúdiót, itt próbálhattuk ki szerdán egy rövid próbaút erejéig az új C4-et és az elektromos C-Zerót. A sajtótájékoztatóra berendezett stúdió falára hatalmas molinó került, a prezentációt átlátszó dizájnfotelekben ülve hallgattuk végig, közben gyönyörködtünk a Citroën két mesterművében, egy 1982-es sárga-fekete 2CV6 Charlestonban és egy 1971-es sötétlila DS Pallasban.
Ezzel még nem ért véget a meglepetés, a Citroën Automobile Club Hungary színeiben érkezett ikonok mögött a Saint-Tropez-i csendőr, vagyis Lütyő legemlékezetesebb autós jeleneteiből láttunk válogatást. Feltűnt a szolgálati dromedár, a Citroen Mehari és az apácák Kacsája sem maradt ki.
Louis de Funes-nek sokat köszönhet a Citroën, a csendőrként, Juve felügyelőként vagy különböző cégek pukkancs igazgatójaként is remekelő színész filmjeiben jellemzően a hazai gyártmányok kormánya mögött tűnt fel, de a hétköznapokon is legszívesebben saját DS-ével járt. A hosszú időn át gyártott modellek ma már igazi klasszikusnak számítanak, akárcsak a Franciaországban egyszerűen Fufuként emlegetett legenda vígjátékai.
Utolsó kommentek