Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tata Nano: 2012-ben jön Európába az olcsó mini

"Very difficult" - ezt a választ kaptam a leggyakrabban, amikor a Tata standján a Nanóról faggattam V Seethapathit (nem maradt le semmi, így szerepel a névjegykártyáján). A hatalmas indiai járműgyártó minije az elkövetkező években jó eséllyel a világ egyik legnagyobb példányszámban eladott autója lehet, amelynek európai forgalmazását a Tata ügyfélmenedzsereinek a főnöke kivételesen meg tudta mondani: 2012-től lesz kapható. Igaz, még nem nálunk, először Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban kínálja magát az olcsó miniautó, a térségben a lengyeleknél árulják majd. Magyarországon "később" kezdik kínálni az élőben a vártnál szimpatikusabb közlekedési eszközt.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A magyarországi forgalmazás kezdete egyelőre ismeretlen
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



S hogy mire nem adott egyértelmű válaszokat V Seethapathi? Arra, hogy mennyi lesz az európai eladási ára az Indiában mindössze kétezer amerikai dollárnak megfelelő rúpiáért (kb. 390 ezer forint) kínált kocsinak, mennyit szeretnének értékesíteni évente, és, hogy lesz-e, lehet-e egyáltalán konkurense a mi kontinensünkön nyilvánvalóan majd jóval borosabb áru autónak. Mint mondta, ezeket még sok minden befolyásolhatja.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A standon még nem vitték túlzásba, mindössze egyetlen elektromos Nanót állítottak ki, de az megnyerő volt. Testközelből olyan átölelni való kis manó a kocsi, és ezt egy 180 centi fölötti ember meg is teheti: akkora a jármű, hogy oldalra kinyújtott karokkal az első szélvédőtől a hátsó ablakig átfogható.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A színpadon lassan forgó kocsi meglepően precíz illesztései, ránézésre normális minőségű belső anyaghasználata (beülni nem lehetett), apró külső megoldásai egyértelműen jelezték, hogy ez a karosszéria nem a kétezer dolláros népautó, még nem is sorozatgyártott példány, sokkal inkább az európai vevők számára legyártott külső-belső áll előttünk. Ha képesek lesznek az indiaiak ezt a minőséget produkálni sok százezer példányban, nem kétséges a mini sikere.

A helyszínről jelentjük - még több genfi újdonságért kattintson ide!

0 Tovább

Szemétdomb és csillogás

Próbáltunk benézni egy kicsit a színfalak mögé, pontosan milyen munka folyik a háttérben. Ott már nem annyira nagy a csillogás, sőt a kiállító standok közelében tapasztalható rend és tisztaságmánia érdekes módon a háttérben már kiveszik az emberekből. Csupán pár méter választja el a szemétdombot a fényűző bemutatóktól.

 

 



0 Tovább

A Genfi Autószalon lányai

Érdekes módon az idei évben nem a dögös, szexi ruházat a divat a Genfi Autószalonon, de azért így is sok szépséggel összefutottunk az autómárkák standjain.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Ha ennél többet mutató képekre vágyik, akkor kattintson a képre, és nézze meg galériánkat!



0 Tovább

Genfben is a visszahívás a fő téma a Toyotánál

A Toyota genfi standján Andrea Formica, az európai divízió elnökhelyettese tartott beszédet. Azzal kezdte mondandóját, hogy emlékeztette a publikumot az alapító, Kiichiro Toyoda 70 éve elmondott vezérelvére, amely így szól: "azt akarom, hogy a cégemnél mindenki tegyen meg minden tőle telhetőt azért, hogy kivételesen jó minőségű járműveket gyártsunk." Ez a mondat egyébként az összes európai kereskedésükben kint lóg a falon.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Hiába a kedves mosoly és csillogás, még Genfben is a visszahívás volt a fő téma
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



Formica természetesen elnézést kért a vásárlóktól a visszahívás kellemetlenségeiért, de azt is elmondta, hogy Európában nem tartanak attól, hogy akár egyetlen balesetet is okoznának a hibás pedálok. Jól halad a visszahívási kampány, napi 50 ezer autót javítanak meg, a készleteken lévő autókban március közepéig az összes hibás alkatrészt kicserélik. Országonként változó, hogy a már eladott autókban milyen hamar cserélik le a gázpedálokat, Magyarországon állítása szerint március végéig az érintett autók 90 százaléka át fog esni a kényszerű szervizlátogatáson, de július végéig az összes Európában érintett Toyota 90 százaléka is túl lesz már rajta. Hétvégén is, napi 24 órában üzemel a forró drót, ahol az ügyfelek hívását várják, de a tulajdonosok az interneten is megtudhatják, hogy a saját autójukat be kell-e vinni a szervizbe.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Csak a visszahívás után beszélt az újdonságokról az elnökhelyettes. Az egyik új modell a Prius hajtásláncával felszerelt Auris hibrid, a HSD, amely nyártól lesz megvásárolható. Beleültem, az utastérben szinte az egyetlen megváltozott elem a Priusból érkezett apró sebességváltó-előválasztó kar, kívülről pedig a kék emblémáról és a kissé más hűtőmaszkról lehet felismerni. Pont olyan takarékos és tiszta üzemű, mint a donor, és ami a legjobb benne, hogy várhatóan olcsóbb lesz nála. Kiállították a modellfrissítés utáni RAV4-et is, a kompakt szabadidő autó frontrészét az Európában nem kapható Camry stílusában rajzolták át, szerintem a régi orral szebb volt.

0 Tovább

Dacia Duster: olcsó szabadidő-autó Romániából

Genfben bejelentették, hogy a Dacia új szabadidő-autójának alapára kétkerék-hajtással 11900 euró lesz, tehát valószínűleg nálunk sem éri majd el a 3,5 millió forintot. Ugyan a 4x4-es verzióért 2000 euróval többet kérnek majd, de ebben többlengőkaros futómű lesz hátul - csatolt lengőkarok helyett - és a terepjáró-specialista Nissan elektromos tengelykapcsolóval vezérelt összkerékhajtását építik bele Romániában. Annyira nem titkos, hogy a Qashqai a műszaki donor, hogy még a hajtásmód kapcsolója is egy az egyben a Nissan sikermodelljéből jött. Ezzel a forgótárcsával egyébként elsőkerekessé változtatható a 4x4-es Duster is, és fix 50-50 százalékosra is lehet zárni a nyomatékelosztást.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Szokatlan és bátor húzás: egy acélfelnis, fehér alapváltozatot is elvittek a bemutatóra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



A gyártó szerint alkalmas lesz terepezésre is, mert hasmagassága nagy (210 mm), terepszögei jók (elöl 30, hátul 36 fok), és az új, hatfokozatú kézi váltóba extrém rövid egyes fokozatot tettek Ezzel kvázi megspórolták a felezőt, amit egyébként a vetélytársak sem kínálnak.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Amin spóroltak, az a belső tér, ugyanaz a puritán műszerfal nézett szembe velem, mint a többi Daciában, és a ragasztók és műanyagok kellemetlen kipárolgása is ismerős volt. Talán az ülések egy fokkal jobbak, mint a többi Daciában, azonban a kormány itt is csak fel-le állítható. Továbbra sem értem, miért vannak az ablakemelők a rádió alatt, biztos megszokható, de inkább szándékos bosszantásnak tűnik. Rejtély, hogyan tudtak egy viszonylag kompakt, 4,31 méter hosszú karosszériába ennyi helyet varázsolni, hátul ugyanis egyes középkategóriás modelleknél is tágasabb a Duster, ráadásul a csomagtartója is 475 literes. További jó pont jár azért, hogy az új váltó összehasonlíthatatlanul pontosabb és élvezetesebben kapcsolható a korábbi Dacia-váltóknál, és azért is, hogy a márka elő olyan modellje, amelyben végre lesz menetstabilizáló rendszer.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Azt még nem is említettem, hogy nem is néz ki rosszul a Dacia SUV, különösen a 16 colos felnikkel. Aki viszont a szegényházi, acélfelnis, fekete lökhárítós alapkivitelt választja (ilyen is volt a standon), az megmagyarázhatja azzal, hogy úgyis terepezésre vette az újkori Arót.

A helyszínről jelentjük - még több genfi újdonságért kattintson ide!

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek