Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bombanő és autós üldözés a csehszlovák közúti űrhajó reklámfilmjében

Amikor a Trabantra is éveket kellett várni, a nagypolszki komoly presztízsautónak számított, a Volga elérhetetlen volt, a Csajkáról nem is beszélve - akkor a V8-as, léghűtéses farmotorral hajtott Tatra 603 maga volt a KGST földi űrhajója.

Valószínűleg hosszabb idő telne el, mire az autóipar nagyjait sorolva eljutnánk Hans Ledwinkáig. Pedig az 1878-ban született konstruktőr áramvonalas Tatra autói saját korukban is nagy feltűnést keltettek, így érhető, hogy 1955-ben, amikor a koprivnicei gyárban Julius Mackerle vezetésével nekiláthattak egy reprezentatív limuzin fejlesztéséhez, Ledwinka tapasztalatait is felhasználták.

A T-603-as légellenállási együtthatója csupán 0,36 volt, az ötméteres, hatüléses autó mozgatásáról V8-as, léghűtéses farmotor gondoskodott. 1957-ben indult a sorozatgyártás a három fényszóróról könnyen megismerhető típussal, amelyet 1963-ban váltott a négylámpás, 95-ről 105 lóerőre erősített második, köztes szériának is nevezett generáció, amelyet 1968-ban követett a szintén kissé módosított, elöl még szélesebb, hátul még keskenyebb harmadik sorozat. A T-603-as 1975-ben szűnt meg, alig több mint húszezer darab készült belőle.

Csodálatos jármű, amelyről egy hozzá méltó, vagy tán még csodálatosabb reklámfilm készült, 1962-ben, tehát a filmen szereplő második generáció megszületésének pillanataiban.

 



0 Tovább

Csoki-Porsche Hollandiában

A gelderlandi Porsche-kereskedésben látható év végéig az a vadonatúj 911 Carrera S, amelyet valamilyen érthetetlen okból tejcsokoládéval vontak be

Forrás: [origo]



A művelet előtt az autót műanyag fóliával fedték le, hogy a megolvasztott édesség ne tehessen kárt benne. Összesen 175 kilogramm csokit öntöttek a sportkocsira, a nehézséget az okozta, hogy a lámpáknál stílszerűen fehér csokoládéra volt szükség. Jan Blancke "csokoládéművész" állítólag 1100 tábla csokoládét használt fel legújabb műve megalkotásához.

Forrás: [origo]

0 Tovább

A cicaszemű Transporter

T1-től T5-ig volt gyári állapotban megőrzött vagy restaurált, hobbiautóként kezelt és haszonjárműként használt, személy- és teherszállító, és volt sok tuningolt darab is a Transporter-találkozón - de ilyen csak ez az egy.

Fotó: Féjja Zsolt [origo]



0 Tovább

Így fürdik 1001 lóerő

Megvesz valaki egy 1001 lóerős, 16 hengeres, 4 turbós Bugatti Veyront, aminek az ára körülbelül 1,5 millió euró. Majd nem tesz mást, mint szépen telefonálgatva elgurul az autójával ide-oda. A vezetés közbeni telefonálást persze mindenhol tiltják. Miért pont a kihangosítón spórolt veyronos barátunk?



 

 

Pár napja Texas államban egy nagy értékű ingatlan megtekintése után, éppen telefonjával a kezében vezette autóját a neve elhallgatását kérő tulajdonos, amikor egy buta pelikán alacsonyan repült, és megzavarta a telefonjával babráló sofőrt. Ami ezután történet, az már nem olyan vicces, ugyanis az Egyesült Államok területén használt 15 Veyron egyikét sikerült így tönkretennie. A pelikánnal való ütközést elkerülendő a vezető félrekapta a kormányt, és az útpadkára hajtott, ahonnan egy sós mocsár jó fél méteres iszapos vizébe kormányozta a világ leggyorsabb szériagyártású autóját. Persze a magas sótartalmú iszapos víz sem tehetett jót az egyedi bőrbelsőnek, de a kegyelemdöfést az adta meg a Bugattinak, hogy a sofőrnek nem jutott eszébe leállítani a W16-os motort, ami a mentőegység kiérkezéséig, körülbelül még 15 percig bugyborékolt, majd végleg megállt. A tanulság az, hogy egy szupersportkocsi megvásárlásával automatikusan nem tesz szert az ember remek vezetői készségre és magas autós kultúrára sem. Mivel Amerikában vagyunk, talán pert is nyerhet a tulaj a gyártó ellen, ha a használati utasításban nem szerepel a "Mit tegyünk, ha sós mocsárba hajtunk egy pelikán elől" szócikk.

0 Tovább

A világ legdrágább terepjárója

Lehet, hogy csupán egy ügyes reklámfogás áldozatai vagyunk mi is, de nem lehet szó nélkül elmenni a Dartz Prombron autógyár legújabb remeke mellett, amelyért nem sajnálnak másfél millió dollárt elkérni. Ezért a pénzért állítólag bálnapénisz-bőr borítja az utasteret, a temérdek arany és drágakő díszítésről már nem is beszélve.



A rigai székhelyű Dartz autógyár eddig sem a visszafogott külsejű, méretű és árú autóiról volt híres, ám legújabb modelljükkel olyan magasra rakták a lécet, amit meglehetősen nehéz lesz túlszárnyalni. A hangzatos Dartz Prombron Monaco Red Diamond Edition nevű piros tank valójában egy másfél millió dolláros luxusautó, golyó és aknaálló, műszerfalát fehérarany és számos drágakő díszíti, de ami egészen egyedivé teszi az az, hogy állítólag bálnapéniszről származó bő borítja az utasterét. A cetek számára meglehetősen tragikusnak tűnő ötlet állítólag onnan származik, hogy a híres görög milliárdos, Onassis egyik luxushajóján is bálnapénisz-bőr borította a bárszékeket.

A 3,7 tonnás, 850 lóerős monstrum a 2010-es Top Marques Monaco nevű kiállításon mutatkozik be a nagyközönségnek, és ha komoly igény mutatkozna rá, az meglehetősen nehéz helyzet elé állítja majd a ceteket, pontosabban azokat, amelyekről értékelhető mennyiségű bőrt tudnak lehúzni.

0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek