Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Leleplezte az anyukája - Reva-premier Frankfurtban

"Akkor most megkérném az édesanyámat, hogy leplezzük le az autót" - ritkán fordul elő, hogy egy jármű névadója maga rántsa le a takarót a világpremieren. Márpedig az álmaiban világhódításra készülő indiai Reva legújabb elektromos kocsijáról a cég vezetőjének édesanyja húzta le a leplet a Frankfurti Autószalonon.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!



A hazája viseletébe öltözött hölgyet hívják Revának. Az NXR nevű típus már kevésbé volt elegáns, de a korábbi indiai modelleknél sokkal pofásabb, kiérleltebb külsőt fedezhetett fel a hatvan-nyolcvan újságíró az egyik legötletesebb felépítésű ministandon. "Very nice, bravo, bravo! - lelkendezett mellettem a márka olasz importőre.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Az utastérben már jól látszanak a kidolgozás hiányosságai

A kivitelezési minőség a kiállított autón közel sem volt tökéletes, a jármű felhasználóbarát működése viszont annál inkább szimpatikusnak tűnt. Az egy feltöltéssel 104 km/órás sebességre, és 160 kilométer megtételére képes NXR akkumulátorai a kimerülése előtt jeleznek a sofőrnek, aki egy távvezérlővel plusz energiát képes mozgósítani, aztán jöhet a konnektoros feltöltés. Habár a kiállított jármű farából még egy angol csatlakozós kábel lógott a földre, lesz magyarországi ára is a napfénytetős kiskocsinak. Erről, és a várható hazai értékesítési adatokról egy nagyobb összefoglaló anyagban olvashatnak majd, amelyben a szalon környezetbarát újdonságait, a fejlesztési irányokat elemezzük.

0 Tovább

Íme az új Opel Astra - képgaléria, videó

A Frankfurti Autószalon hazai pálya az Opelnek, hiszen a rüsselsheimi központ csupán néhány kilométerre fekszik a kiállítás helyszínétől. Nem csoda, hogy ide időzítették a közeljövő egyik legfontosabb modelljének, az új Astrának a bemutatóját. Az autót egyébként már azelőtt láttuk, hogy megérkeztünk volna a parkolóházba, mert az autópályán pont mellettünk futott egy példány, és a letakart emblémából arra lehet következtetni, még mindig folynak a tesztelések.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!



Kívülről kifejezetten vonzó látványt nyújt a kompakt Opel, látszik, hogy a sikeres Insignia-vérvonalat szerették volna továbbvinni, amit a bumeráng alakú LED-es nappali fény és az hátsó ajtókon ívelő törésvonal is jelez. Semmi meglepő vagy formabontó nincs benne, mégis modernnek és dinamikusnak hat, valószínűleg sokak tetszését elnyeri majd. Bár amikor tömegével ellepik majd az utcákat az alapmotoros, acélfelnis, fehér, céges flottaautók, már lehet, hogy hamar elmúlik a varázs. Szélesebb és hosszabb a réginél, a nyom- és tengelytáv is jelentősen, hét centiméterrel nőtt, ami jobb útfekvést feltételez.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Sok a hasonlóság az Insignia utasterével


Beülve az Insigniáéhoz hasonló műszerfal fogadott, de azért az is érezhető benne, hogy az anyagminőség terén még mindig van egy kis lemaradása az Opelnek a Volkswagenhez képest. Viszont a formák és az illesztések szépek, a jobban felszerelt verziókba a gerincbarát, szuperkényelmes sportüléseket teszik, sok a tárolórekesz, van USB-csatlakozó, és a középkonzol háromdimenziós gombrengetege is jól mutat. Ehhez is lehet kapni a változtatható keménységű lengéscsillapítást, a sportfokozatban a műszerfal világítása is pirosra vált, és a gázreakció a kormányzással együtt élénkül. Elöl jó a helykínálat, hátul inkább csak átlagos, de zavaróbb, hogy a hátsó ülőlap túl alacsonyan húzódik, és az ablakok is erősen dőlnek befelé. Új extrák is kaphatóak lesznek, például a táblafelismerő rendszer, az intelligens kanyarfényszóró és a hátsó lökhárítóból kihúzható biciklitartó.

 


Helyszíni videónk az új Opel Astráról


Szétvágva láthattam az új motort, a 140 lóerős, 1,4-es benzines turbót, amit kifejezetten az Astra számára fejlesztettek. Nyomatéka 200 Nm már 1850-es fordulatszámtól, a végsebessége az Astrának ezzel 205 km/óra, gyorsulása 9,7 másodperc, az átlagfogyasztás pedig állítólag csak 5,9 liter. A kis hengerűrtartalomból fakadóan a regisztrációs adója sem lesz nagy, ezért az ára is kellemesnek ígérkezik.

FotA3: HajdAo D. AndrA!s [origo]

Szélesebb és hosszabb az előző Astránál


Újdonság még a hátsó, Watt-lengőkaros torziós rudas futómű, ami olcsóbb és kompaktabb a multilinknél, és állítólag majdnem ugyanolyan jó, mert kanyarban a karosszéria dőlésétől függetlenül állandó értéken tartja a kerékdőlést.

FotA3: LencsA©s Csaba [origo]

Útban Frankfurt felé még elcsíptünk egy alig álcázott tesztpéldányt

Kaszás Zoltánba, a magyar pr-vezetőbe a standon futottam bele, és ha már találkoztunk, elmondta, hogy az első tesztautók karácsony körül érkeznek, a bevezető kampány pedig januárban indul.

0 Tovább

Egy euróból megy az új Trabant - frissítve: videó

Egyedül csak a végsebességében áll közel a Frankfurti Autószalonon bemutatott elektromos Trabant nT egykori elődjéhez.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Még több trabantos fotó a galériában. Kattintson a képre!



A legelső benyomásokról már írtunk, amikor elsőként mi ülhettünk be a retróautóba, lehet, hogy az utolsók is mi voltunk. Kedden délelőtt még mindig nagy volt a tolongás az újdonság körül, ráadásul egy idő után a cég egyik embere megunta, hogy a koncepcióautó kezelőszerveit szeretnénk kezelni, így ahogy kiszálltunk, lezárták a Trabit. A beharangozó után íme néhány információ.

 


Nézze meg videónkat!


A sajtóanyag szerint a lítion-ion akkumulátorral szerelt, 1050 kilogrammos elektromos Trabant végsebessége 130 km/óra, hatótávolsága pedig 160 kilométer lesz. A jogtulajdonos cég második autónak szánja az nT-t, adataik szerint a városban közlekedők - őket célozzák meg - átlagosan egy-egy napon ötven kilométert tesznek meg. A négyszemélyes kiskocsit otthoni konnektorról egy éjszaka, vagyis nyolc óra alatt lehet feltölteni. A cég azt állítja, hogy egy nyolcórás teljes töltés alatt - németországi árakkal kalkulálva - csupán egyetlen eurónyi áramot fogyaszt majd a jármű, vagyis mintegy 270 forintból képes 160 kilométert megtenni.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A műszerfal is hasonlít némileg a régi Trabiéra

Ezt azért megnézzük majd 2012-től, akkortól szeretné ugyanis bevezetni a piacra a kocsit a névtulajdonos, autómodelleket gyártó Herpa és karosszériaépítő társa, az Indikar, amelyek jelenleg befektetőt keresnek. A tervezett piaci ár a jelenlegi állás szerint 20 ezer euró lesz, ami szerintünk a kocsi gyengéje lehet. Legalábbis mifelénk az 5,5 milliós ár jelentősen leszűkítheti a jópofa autó vásárlói körét, márpedig nem csak Németországban kellene, hogy elterjedjenek a környezetbarát járművek.

A Trabi standján kitöltött kérdőívben a sok pozitív visszajelzés mellett ez volt az egyetlen kritikánk: a megadott válaszlehetőségek közül - figyelembe véve a magas előállítási árat - a 10-15 ezer euró közötti ideális eladási árat jelöltük be a keret nélküli ajtókkal szerelt új Trabinál.

0 Tovább

Frankfurt legszebb lányai

Fejtegethetnénk a szépség titkát, kereshetnénk a párhuzamot a káprázatos karosszériák és a gyönyörű női testek között. De minek, amikor mindenkit csak a képek érdekelnek - íme a Frankfurti Autószalon legszebb lányai.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Kedves és szép lányok a galériában. Kattintson a képre!



0 Tovább

Korda György kempingbiciklin menekül

Igyekeztünk méltó poszttal átengedni a Babetta-blogot a Frankfurti Autószalonon élményeket és sajtóanyagot gyűjtő, jegyzetelő, fotózó, videózó kollégáinknak, hogy beszámolhassanak a világ legnagyobb autókiállításáról.

Úgy gondoljuk, sikerült. Eddig csak azt mondtuk, szeretnénk olyanok lenni hetvenévesen, mint Korda György. Most azt mondjuk, szeretnénk olyanok lenni most, mint ő 1976-ban. Nagyszerű férfiak, akiknek nők lesik a vágyait, tökéletes testtel énekelhetnénk a kék-piros gumimatracba kapaszkodva, felhajtott szélvédőjű GAZ 69-esen pedig éppoly magabiztosan száguldoznánk, mint kempingbiciklivel (itt a válasz: ez a kapcsolódási pont blogunkkal). Ha David Hasselhoff látta volna az egyébként komoly mondanivalóval bíró klipet, valószínűleg előbb alkoholizmusba menekül, de biztosan nem vállalja el az úszómester szerepét.



0 Tovább

babetta

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek